Isolere gulv

Hej igen og godt nyt år👍🏿

Jeg har et rum hvor jeg ikke kan grave dybere end 20 cm, dvs jeg kun kan få plads til 100 mm isolering. Jeg har tænkt på et let terrængulv kun med styrolit og plader,, men har også læst at en del har fået problemer med dem, enten at de knirkede eller gyngede osv. Så det tør jeg ikke,, kan jeg lave det i en trækonstruktion,,, de andre steder jeg har gravet ud har der været fint tørt.

Gode ideer modtages 😬


Hej igen og godt nyt år👍🏿 Jeg har et rum hvor... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
BOFH skrev den 08-01-2023 17:43:34

Du kan læse mere her. Man bruger netop ikke metoden mere pga der findes bedre metoder i dag grundet den fugttekniske udfordring.

/BOFH 

Har tænkt lidt og mener denne løsning burde holde? 

Jeg ligger 150 mm eps direkte på jorden/grus, ovenpå ligger jeg en radon/fugtspærer. På punkfundamenter ligger jeg en 45x150 mm regel pr 40 cm. Og ovenpå reglerne kommer der træplader til pex gulvvarme.
Altså:   
træ gulvplader til varmeslanger
150 mm regler på punkfundament med stenuld imellem. 
Radon/fugtspærer
150 mm Jackon s80 eller s60 da de ik skal bærer noget.
Grus til afretning på hård jordbund. 5

Du skal lægge eps med trykstyrke 250, så kan du lægge gulvspån uden strøer. Dampspærre øverst i det isolerende lag.

Elektronikteknikeren
Enig, for søren da🙂 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Gregeren skrev den 09-01-2023 19:53:17

Du skal lægge eps med trykstyrke 250, så kan du lægge gulvspån uden strøer. Dampspærre øverst i det isolerende lag.

Har jeg ikke penge til,, det koster en 18000 for 40 m2. Samtidig kan jeg læse mange har problemer og selv lyhne søger nogen der vil lave det 😬

 

Annonce
Gør det selv billigst skrev den 09-01-2023 21:58:40

Gregeren skrev den 09-01-2023 19:53:17

Du skal lægge eps med trykstyrke 250, så kan du lægge gulvspån uden strøer. Dampspærre øverst i det isolerende lag.

Har jeg ikke penge til,, det koster en 18000 for 40 m2. Samtidig kan jeg læse mange har problemer og selv lyhne søger nogen der vil lave det 😬

 

 Jeg har bygget det.. Men til et større rum, der ikke blot var rektangulært, søgte jeg folk der kunne..

Jeg droppede tanken, til sidst, I erkendelse af at jeg ikke kunne opbygge terrændækket, indenfor mit budget. 
Jeg ville nok anbefale dig det samme🙂
Hvis ikke der er penge til at lave det ordentligt, så lad hellere være🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Nå okay👍🏿 mit gulv jeg skriver om er 60 m2. Det har stået stille et par år pga div ikke alvorlige ting.

Jeg fik lige en pris fra noget i Kolding på de s250 i 2x150 mm,, det var en fin rund pris, 25.000 kr for kun ISO 😯 hvad gav du i sin tid?

Hvad var den største udfordring da du lavede dit gulv?

Sætter det nok i bero igen, og har fundet nogle s60 sundolit 16 pl for 1000 kr.  som jeg ligger ud med træplader ovenpå som midl løsning-altså bare for at ha noget at stille ting på, da jeg godt KU bruge lidt plads til opbevaring af div. Men måske det blir for blødt til det,, jeg må ud og mærke på det 👋🏿




Jeg kan ikke huske, hvad jeg gav .. Men det  var jo før verdens gik amok, og priserne eksploderede..
Du kunne jo også skele til Kingspan tf70.. jeg ved ikke om de er stukket lige så meget af. 
Det er ikke anerkendt på samme måde, men dog kan producenten her komme med en anbefaling.. 

Den største udfordring var afretning, den skal være helt nøjagtig, da du ikke kan justere med de andre lag..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis