Konstant bulder og brag..

Jeg ser frem til den dag hvor det kun er tilladt at skyde nytårsfyrværkeri af den 31/12 - 1/1 og det tidligst kan købes fra den 29-30/12. For hvem gavner det vi har det åndssvage fænomen i Danmark, nemlig fri leg med fyrværkeri, før det bliver nytårsaften. Hvad siger panelet..? 
Flere lande har jp for længst forbudt privat brug af fyrværkeri. Så det er temmelig uforstående at et miljø- og sundhedskendt land som Danmark er langt bagud på dette område. At det forsat er tilladt private at afbrænde mange hundrede tons fyrværkeri omkring nytåret, som efterlader mange tons affald spredt i naturen, ikke at forglemme den massive luftforurening. Bjældestive festgæster og sprængfarligt krudt er en utrolig dårlig kombination, der hvert nytår medfører tragiske ulykker - hvor mennesker mærkes for livet. 
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Enig, jeg kunne undvære det helt.
Nej nej lad os få noget mere skrald bang synes det er  festlig med noget krudt         
Jeg kunne faktisk godt undvære det noget, men husker da selv tilbage på barndom og ungdom. Jeg ser også at børnebørn har stor glæde af det. 
Gad vide om der er nogen der har regnet på co2 og forurening i øvrigt. 
Nu vi ved det lidt politiske her over hækken, så foreslår jeg at man afskaffer fridagen d. 1 maj i stedet for st. bededag. 
Her på egnen er det store konfirmationsdag, så det er da synd for dem som har planlagt det 3-4 år ud i fremtiden. Festlokaler osv.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tja, der kunne godt spares lidt på krudtet.

Mon man ikke skal overlade det til arbejdsparterne, at afgøre om der i hele taget skal fjernes en fridag.
Dengang sygeplejerskerne strejkede, krøb regeringen da i ly ved den "paragraf"!
Afblæs det helt for amatører, siger jeg.
Et sted skrev man at det er helt tosset at det i Danmark er tilladt for mere eller mindre berusede individer at måtte håndtere antændt krudt på offentlige steder!
Jeg fatter det heller ikke.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
JohnLarsen skrev den 30-12-2022 01:44:04

Afblæs det helt for amatører, siger jeg.
Et sted skrev man at det er helt tosset at det i Danmark er tilladt for mere eller mindre berusede individer at måtte håndtere antændt krudt på offentlige steder!
Jeg fatter det heller ikke.

 Tror sgu berusede individer skaber flere årlige ulykker alle mulige andre steder når de går og falder i deres brandert eller kører galt i deres bil. 

Måske på tide helt at forbyde øl, vin og spiritus og indføre en promillegrænse i bil på 0.0

Det ville give en noget større årlig besparelse på tilskadekomst kontoen da. 

Så kan vi også lave total forbud på cigaretter, det koster også kassen hvert år i sygehusvæsenet og for tidlige dødsfald. 

Der er masser af mennesker der brækker arme og ben på skirejser hvert år, hvis vi forbyder skirejser så brækker de ikke arme og ben og vi sparer al den co2 som udledes når fly og biler transporterer folk til skisport stederne.

Bliver nok lidt kedeligt at leve, men hey, vi sparer lidt menneskeliv og penge. 

 

Jeg får ofte skudt i skoene "at I gamle hønisser, ikke var en skid bedre end ungdommen nu til dags mht. til nytårs løjer" Her vil jeg nu vove den påstand, at de fleste dengang ikke fyrede nytårskrudt af, flere uger førend det reelt var nytårsaften. 
hmadsen skrev den 30-12-2022 07:22:41

 Tror sgu berusede individer skaber flere årlige ulykker alle mulige andre steder når de går og falder i deres brandert eller kører galt i deres bil. 
Måske på tide helt at forbyde øl, vin og spiritus og indføre en promillegrænse i bil på 0.0

Det ville give en noget større årlig besparelse på tilskadekomst kontoen da.

Så kan vi også lave total forbud på cigaretter, det koster også kassen hvert år i sygehusvæsenet og for tidlige dødsfald.

Der er masser af mennesker der brækker arme og ben på skirejser hvert år, hvis vi forbyder skirejser så brækker de ikke arme og ben og vi sparer al den co2 som udledes når fly og biler transporterer folk til skisport stederne.

Bliver nok lidt kedeligt at leve, men hey, vi sparer lidt menneskeliv og penge. 

Fint med mig, det ville ikke give store forandringer hos mig og de mennesker jeg omgås.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 30-12-2022 09:06:41

hmadsen skrev den 30-12-2022 07:22:41

 Tror sgu berusede individer skaber flere årlige ulykker alle mulige andre steder når de går og falder i deres brandert eller kører galt i deres bil. 
Måske på tide helt at forbyde øl, vin og spiritus og indføre en promillegrænse i bil på 0.0

Det ville give en noget større årlig besparelse på tilskadekomst kontoen da.

Så kan vi også lave total forbud på cigaretter, det koster også kassen hvert år i sygehusvæsenet og for tidlige dødsfald.

Der er masser af mennesker der brækker arme og ben på skirejser hvert år, hvis vi forbyder skirejser så brækker de ikke arme og ben og vi sparer al den co2 som udledes når fly og biler transporterer folk til skisport stederne.

Bliver nok lidt kedeligt at leve, men hey, vi sparer lidt menneskeliv og penge. 

Fint med mig, det ville ikke give store forandringer hos mig og de mennesker jeg omgås.

 Spørgsmålet er bare om vi får et bedre samfund hvis vi forbyder alt, du ikke lige gør eller syntes om. 


Jeg ryger og drikker heller ikke, men jeg kan sagtens leve med at andre hygger dig med det og jeg accepterer også at det kan gøre samfundet lidt mere "farligt", der bliver ALT for kedeligt hvis man "intet" må, fordi det kan være "farligt" 

 

Jeg tror ikke på et forbud mod fyrværkeri, så kommer der bare endnu mere ulovligt og meget farligere fyrværkeri, da der jo er masser af penge i at sælge det, Så bliver det også opbevaret uhensigtsmæssigt, med fare for kæmpe eksplosioner/ulykker.

Hvor meget har forbuddet mod hash hjulpet ???

Vi bor i en mindre landsby og har ikke problemer med at der bliver fyret nytårskrudt af, selv vores kat har vænnet sig til det.

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis