Konstant bulder og brag..

Jeg ser frem til den dag hvor det kun er tilladt at skyde nytårsfyrværkeri af den 31/12 - 1/1 og det tidligst kan købes fra den 29-30/12. For hvem gavner det vi har det åndssvage fænomen i Danmark, nemlig fri leg med fyrværkeri, før det bliver nytårsaften. Hvad siger panelet..? 
Flere lande har jp for længst forbudt privat brug af fyrværkeri. Så det er temmelig uforstående at et miljø- og sundhedskendt land som Danmark er langt bagud på dette område. At det forsat er tilladt private at afbrænde mange hundrede tons fyrværkeri omkring nytåret, som efterlader mange tons affald spredt i naturen, ikke at forglemme den massive luftforurening. Bjældestive festgæster og sprængfarligt krudt er en utrolig dårlig kombination, der hvert nytår medfører tragiske ulykker - hvor mennesker mærkes for livet. 
Jeg ser frem til den dag hvor det kun er tilladt... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lad nu være med at gå helt i den anden grøft.
OP skrev om at begrænse det til nytårsaften og -nat.
Det har jeg fuld forståelse for.
Men jeg har ingen forståelse for idioter som mener at hele December og Januar skal fyldes med BUM og BANG, mens de (åndeligt) onanerer dertil.
Det har intet med forbud at gøre, men om gensidig hensyntagen.

Bent Andersen skrev den 30-12-2022 21:54:06

Lad nu være med at gå helt i den anden grøft.
OP skrev om at begrænse det til nytårsaften og -nat.
Det har jeg fuld forståelse for.
Men jeg har ingen forståelse for idioter som mener at hele December og Januar skal fyldes med BUM og BANG, mens de (åndeligt) onanerer dertil.
Det har intet med forbud at gøre, men om gensidig hensyntagen.

Nu ved jeg ikke om det er anderledes der hvor du bor men her er der nærmest ingenting før efter den 15 og det er stilnet meget af med det her med at skyde af før man "må" i forhold til bare for 10-20 år siden. 

For min skyld måtte de også gerne vente til efter jul med at sælge fyrværkeri og kun tillade affyring nytårs aften og et par dage derefter, men som det er nu generer det ikke mig. 

Jeg syntes faktisk de sidste år at det største problem med fyrværkeri er at der gives tilladelse til affyring af fyrværkeri til nærmest enhver fest hvor der ansøges. 

Midt om sommeren, Hvor mange sover med åbne vinduer og så er der et firma som holder en fest og så hyrer en professionel fyrværkeri til at skyde fyrværkeri af klokken midnat med store brag så man vågner med et sæt totalt uden varsel. Midt i en mellemstor provinsby med 30.000+ indbyggere. 

Her i en landsby med et par tusind beboer, brager det gevaldigt allerede fra midt december eller før og det er ikke små brag der kommer.
JohnLarsen skrev den 30-12-2022 01:44:04

Afblæs det helt for amatører, siger jeg.
Et sted skrev man at det er helt tosset at det i Danmark er tilladt for mere eller mindre berusede individer at måtte håndtere antændt krudt på offentlige steder!
Jeg fatter det heller ikke.

Enig!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis