Fastnet telefon, skratter og er lav i lyden

Hej
Ved min mor, der er problem med hendes fastnet telefon, den skratter og er meget lav i lyden (den er skruet helt op) jeg troede umiddelbart det var fordi der var blevet byttet om på de 2 poler et sted og det gik ud over resten. Hun har 4 klassik telefonudtag (3 ben) og 4 telefoner. Der kommer boksen fra Stofa ind i kælderen hvor der går kabel til internet og telefon samt RJ11 stik til telefon der løber den op på loftet hvor lederne er forbundet til de gamle ledninger der går ned til udtagene. Jeg havde en netværktester til RJ45 der også kunne tage RJ11, der forbandt jeg senderen til kablet ved boksen og modtageren ved hjælp af RJ11 kabel til adapteren med hun RJ11 og han Klassik 3 benet telefonstik jeg var rundt ved de 4 stik og som der kan ses i denne video https://youtube.com/shorts/6TyyFBpveSQ?feature=share 
er signalet ikke byttet om den sender på 3 og 4 i rigtig rækkefølge

J.A.
Det løser vi....
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når det er Stofa, har hun sikkert IP telefoni. Prøv at ringe til Stofa - de kan se om hendes netværk er i orden. Du har vel prøvet at genstarte routeren?

Søren O
Hej Søren
Ja Stofa er IP telefoni, hun var tidligere ved Waoo men det var jo også IP telefoni og det er jo samme installation også samme fiberboks, så der er jo ikke ændret noget i denne sammenhæng.

J.A.
Det løser vi....
Jeg har snakket med Stofa og de lavede test af boks og signal, der var ikke noget og komme efter umidelbart. De ringede så på hus telefonen hun (stofa) kunne høre mig uden problemmer, men jeg kunne næsten ikke høre hende og det skrattede oveni.

J.A.
Det løser vi....
Prøv at teste med telefonen sluttet direkte til router for at udelukke fejl på ledningsnettet..
Det kan være telefonen, der er i stykker siden der ikke er problemer den ene vej.
Lummair skrev den 30-12-2022 18:52:17

Prøv at teste med telefonen sluttet direkte til router for at udelukke fejl på ledningsnettet..
Det kan være telefonen, der er i stykker siden der ikke er problemer den ene vej.

Hun har fire telefoner.

Er problemet der med alle telefonerne?
Og uanset hvordan du flytter dem rundt?
Hvad hvis du hiver stikket ud til tre af telefonerne, er den fjerde så ok?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Nu er der prøvet med telefon direkt i fiberboksen, der er ikke et problem.
Så har jeg prøvet med en telefon koblet til en af gangen i hver deres stik, det giver ingen forskel.
Stuen og på kontoret Skratter samt meget og lav i lyden
Køkken og Kælder de er meget lav i lyden og lidt støj på men slet ikke den samme skratten.
Men lyden er så lav jeg har voldsom problemmer med og høre det og min mor er det stor set umulig.

J.A.
Det løser vi....
Er det samme fysiske telefon du har prøvet alle fire lokationer?

Nej jeg prøvede nogle forskellige kombinationer, det ændrede ikke i resultatet.
Det hun modtager IP telefoni i RJ11 stik, som så er blevet viklet rundt med de gamle ledninger der går ned til de 3 benede stik. Men som tidligere nævnt har det været jo været Waoo abonnement og der har det fungeret og det gjorde det også i noget tid med Stofa.

J.A.
Det løser vi....
Så har jeg været på loftet igen det ser jo rigtig ud. Det grå kabel fra fiberboksen går i telefonudtaget, og så telefonstikket går ledning og samler i fedtmuffer med hver ledning.

Så er der noget jeg kan gøre eller skal jeg til og skifte ledning ned de 4 udtag (det er bare MEGET besværlig)

J.A.
Det løser vi....
Kunne du ikke prøve at forbinde en af tlf. til dåsen hvor det grå kabel går ind?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis