DeWalt skruemaskiner

Hej alle,

Overvejer at investere i min første DeWalt skruemaskine. 

Mere specifikt denne. https://www.bygxtra.dk/produkter/dewalt-dcd709m1-qw-18v-xr-salgboremaskine-med-40-ah-batteri-og-lader-2174979?gclid=CjwKCAiAheacBhB8EiwAItVO25-bwDa5QF2hA4p9qt4hCV8nkxWSAwc9-7JNBqFHDpD_u-X-4SWzchoCazIQAvD_BwE

Min gamle black Decker er på alle måder slidt op og kæmper f.eks..med at skrue en karmeskrue i. 

Generelt set ser det ud til DeWalt har det højeste moment. Og ovenstående maskine skulle da også have 65nm. 

Men den er jo billig ift. Mange andre DeWalt så hvad er forskellen og er dette en god/bedre maskine end min?

 https://www.blackanddecker.dk/produkt/bl188k1b-qw/18v-li-ion-kulloes-slagboremaskine-2-gear-2-batterier-1a-oplader-kuffert?tid=585071

God jul. 

Mvh Stefan 





22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal du ikke bare have friske batterier til den du har? Tror ikke den dewalt er væsentligt bedre, da det er en af de billige modeller, hvor navnet endda udgør en del af prisen. Til store skruer som feks. karmskruer kan det være en stor fordel at have en slagskruemaskine (ikke slagboremaskine), da den fungerer lidt som en slagnøgle, og derfor kan kværne meget store skruer i ift. en almindeligt bore- skruemaskine.

Hellere leje end at bo på gaden.
du får meget mere for pengene ved et andet fabrikat , her bataler du meget bare for navnet , og de billige af dem , som du har valgt , er der ikke meget moment i , så det fortryder du
Hvad skal du bruge slag på en skruemaskine til?
Bortset fra det: mit bedste køb til dato er en Makita DF331D, men den er (fortjent) noget dyrere end DeWalt.
Når man kigger i bilen/kufferten hos håndværkere ligger de i 90% af tilfældene en Makita. Sjovt, ikke?

Tak for svar indtil videre. Måske vil jeg give ret i slag er unødvendigt, da de tunge boreopgaver alligevel bedre udføres af Jem fixes billigste slagboremaskine på kabel. 

Men hvis jeg så blot ønsker en maskine der kan pløje en hvilken som helst lang træskrue eller karmskrue i, er den DeWalt så ikke et godt bud? 
Jeg ved ikke om min black and Decker bare skal have nye batterier (igen) de seneste 2 batterier er 2 år gamle og selve skruemaskinen er 6 år gammel. Føler den er træt og slidt. 

Hvis du er forelsket i DeWalt, så køb den. Den ligger nok en anelse over de andre kinamaskiner. Men navnet lyder jo godt.

Annonce
En af mine boremaskiner er en bosch gsr 2 li, som har et moment på 38 nm. Den har ingen problemer med at drive karmskruer i, så en maskine med et moment på 65 nm, burde slet ingen problemer have.
Modsat Bent Andersen er jeg særdeles tilfreds med den Bosch 18v slagboremaskine, som jeg har. 
Jeg bruger tit slagborefunktionen, og den er ligesågod - måske endda bedre end den store AEG slagboremaskine på 220 v, som jeg har. Sidstnævnte har jeg vist ikke brugt de sidste 20 år, da jeg fint har kunne klare mig med dem på batteri.

Kurt B. Andersen
kurta skrev den 21-12-2022 23:54:04
Modsat Bent Andersen er jeg særdeles tilfreds med den Bosch 18v slagboremaskine, som jeg har. 

Indtil nu har jeg intet sagt om hverken Bosch eller slagboremaskiner. OP skrev om en skruemaskine.

Vær venlig ikke at lægge ord i munden på mig, Tak.

Du skrev
"Hvad skal du bruge slag på en skruemaskine til? " - så jo i mine øjne nævnte du slagboremaskiner.
Men derudover anerkender jeg da din ret til at have din mening både om slagboremaskiner og andet, samtidig med at jeg forbeholder mig retten til at være glad for slagboremaskiner.
God jul og godt nytår.

Kurt B. Andersen
Nu kender jeg mest til Makita.
Her kaldes det er bore/skruemaskine, når ikke der er slag i.
Er der derimod slag i, kaldes det en slagboremaskine.
Selv om maskinerne ellers er ens.
Jeg har en Makita DHP484 slagboremaskine, den er faktisk ret effektiv i beton, sidste år borede jeg huller i nogle havefliser, det gik uden problemer..

Sådan ser min maskine ud...

Vi prøver igen, i morgen --
kurta skrev den 22-12-2022 00:19:04

Du skrev
"Hvad skal du bruge slag på en skruemaskine til? " - så jo i mine øjne nævnte du slagboremaskiner.

Hvad er den svære forskel i det danske sprog mellem "skrue" og "bore"? Du bliver ved med at lægge ord i munden på mig. Din "så i mine øjne..." køber jeg ikke.

I praksis:
Skrue = lavt omdrejningstal.
Bore = højt omdrejningstal.
Slagskruer du?

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis