Sunket gipsloft

Kære alle

Vi har for nyligt overtaget et 60'er hus og ser nu, at gipsloftet på førstesalen er sunket. Er der nogen, der har et bud på hvad det kan skyldes og er det noget man selv kan fikse eller skal der en autoriseret indover? (Jeg har ikke selv den store håndværksmæssige erfaring). NB: Der står ikke noget oppe på loftet. 

Jeg ser frem til at høre jeres svar. 

Mvh. Alexander 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der ser ud til at forskallingen der holder gipsfliserne har slået sig eller ikke har haft ordentligt fæste ved enden ind imod stigehullet,  men svært at sige meget mere end det uden at få bedre syn for sagen - det burde være muligt at flytte isoleringen på loftet og få et blik oppefra.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej BOFH

Mange tak for svar. Jeg prøver at tjekke forskallingen under isoleringen, da det muligvis godt kunne være problemet.

Tænker du, at det kan løse sig ved, at skrue nye skruer i forskallignen og så spartle det over? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
På billedet ser det ud som om selv skyggelisterne langs væggene bugter som kong volmers røv. Så ville jeg være mere bange for det er spærene der giver sig. Hvordan ser taget ud udefra?

Hvis det kun er forskallingen der ikke er fastgjort kan du muligvis godt trække dem op ved at skrue nogle skruer igennem gipspladerne, forudsat du kan ramme op i spærene.

Selvbygger med stort S. 
Hej Superdiy. Tak for svar! Jeg kan sagtens se, at skyggelisterne også bugter. Håber dælme ikke at det er spærene der giver sig. Se billederne. 
Din rygning ser pæn lige ud, så mon ikke selve tagkonstruktionen er ok.

Prøv som BOFS foreslår at løfte et par m2 isolering væk og se om forskallingen er trykket ned, det kan være der er nogen der f.eks har gået på dem ifb.m. efterisolering eller lignende.
Hvis det er tilfældet ville jeg hive pind-op loftet ned og få rettet forskallingen helt op.

Selvbygger med stort S. 
Det lyder godt. Jeg prøver at løfte isoleringen væk og ser om forskallingen er trykket ned. Det kunne måske være sket ifm. udarbejdelse af tilstandsrapporten.

Tak for tippet, det følger jeg :-) 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også