Utæt tagpap tag

Hej lav-det-selv,

I har hjulpet mig nogle gange før og jeg er sikker på at I kan hjælpe igen...
Da jeg gik ud i mit værksted i morges, opdagede jeg at det havde regnet en lille smule ind, ved en væg op til naboens garage. Jeg gik op på taget, og kunne se at der var huller ved asfaltklæberen (hedder det, det?), det passer med afstanden, at det er her vandet kommer ind - jeg kan heller ikke se nogen huller længere henne hvor der er tagsten...

Hvad er løsningen på det her? En gang asfaltklæber oven på - hvilken? Og kan jeg gøre det sådan en fugtig dag som i dag? Taget er lidt vådt, men det regner ikke.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bruge Borup tagtæt, det hæfter selv om fladerne er fugtige, det findes både i patroner til fugepistol, og i spande..


Vi prøver igen, i morgen --
Hej Jens, tak for det hurtige svar...
Er det den du har bedst erfaring med? For så køber jeg den... Har en Jem og Fix lige om hjørnet der forhandler en tagtæt fra Pattex, men hvis du kan sige god for Borups så det den jeg køber!
Pattex  er  udmærket , vist samme produkt , bare fra et andet firma
Okay bredker - kan ikke finde ud af om den pattex kan bruges på fugtigt materiale, så tror bare jeg tager Borups
BISK258 skrev den 20-12-2022 11:12:28

Hej Jens, tak for det hurtige svar...
Er det den du har bedst erfaring med? For så køber jeg den... Har en Jem og Fix lige om hjørnet der forhandler en tagtæt fra Pattex, men hvis du kan sige god for Borups så det den jeg køber!

 Jeg har kun erfaring med tagtæt, den på patron er det nemmeste, men også en hel del dyre.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Ellers kan du tørre tagpappet med en varmepistol eller hårtørre først - så er du sikker på at det hæfter korrekt.

Jeg har i øvrigt gode erfaringer med Flexicoat fra Acrymatic. Det er ikke et forbrugerprodukt, men Malgodt sælger dem til private. Det kommer i en spand, så man kan bruge en pensel, når det skal påføres. De har en version med fibre, dvs. 5 cm lange tråde blandet i tætningsmassen. Det er smart, når det er større huller der skal tætnes, fordi det bliver stærkt efterfølgende og ikke sprækker. Jeg brugte det engang til tætning af afløb i et fladt tag. Der gabte pappet ca. 2 cm, hvilket kunne tætnes med fiber-versionen.

Mvh. AllanE
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også