Terrænbattsom som vindspære

Hej,
Jeg har læst lidt her på forummet omkring muligheden for at bruge Rockwool terrænbatt som vindspærre ved tagfoden. Jeg er dog lidt usikker på, hvordan denne bedst muligt fastgøres?

I nogle af de tidligere indlæg kan jeg se at folk har skrevet at de vil skumme den fast fra indersiden… Er dette stadigvæk den rette metode? -Troede at bruge skum var fy-fy at bruge.

Som i kan se af foto har jeg fjernet en gammel skunk i forbindelse med ny gulvbelægning - og lidt vejledning til hvordan jeg rigtig får isoleret op fra tagfod indtil gipsplader starter (loft til kip), vil være skønt :-) 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige præcis hvordan er svært at se ud fra billeder. Men principper kan man komme med.
Der er ikke noget problem at skumme terræn bats fast, men det er oftest ikke nødvendig. Du kan nemt skære dem til så de blot er få mm. for store og så kan de sidde i spænd. 
Det er mere inde i huset at man ikke ønsker byggeskum.
Der skulle gerne være mindst 15 mm sprække ( må godt være 2 x 8 mm ) nede ved tagfod og ud til det fri så der er ventilation op over isolering
Så skal du have 50 mm fra undertag og ned til isolering hele vejen op til kip. Der skal så være lige så meget udluftning oppe i kip. Det vil sige 2 x 15 mm da der jo kommer luft fra den anden side af huset også.
M.h.t. isolering så kan du fortsætte din isolering oppe fra skråvægge og på den måde lave det der hedder varm skunk. Altså er skunk væggen "kun til pynt" 
Du kan også isolere ned ved gulvet og så op at den lodrette skunkvæg. 
I begge tilfælde dampspærre på varme side af isolering 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også