Kolde vinduesrammer i top og bund?

Hej,

Jeg oplever, at mine vinduesrammer indvendigt er 14-15 grader i toppen og bunden, mens siderne er 18-19 grader.

Er det en helt normal forskel - eller er der noget galt? Hvad bør jeg evt. undersøge? Skal der skiftes isolering og fuger, eller?

Hus og vinduer (Rationel) er fra 2004.

Hej, Jeg oplever, at mine vinduesrammer... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok, ja - det er jo en større omgang, eftersom det er på alle vinduer i huset. Måske jeg bare må leve med det varmetab - der er ingen skimmel etc. at se.

Kan dårlige/gamle fuger i sig selv bidrage til problemet - fx ved, at der kan trænge kold luft ind til den isolering, der nu måtte være bag fugen?
palle22 skrev den 16-12-2022 12:55:20

Kan dårlige/gamle fuger i sig selv bidrage til problemet - fx ved, at der kan trænge kold luft ind til den isolering, der nu måtte være bag fugen?

Ja selvfølgelig, det skal jo være tæt, fugerne rundt om vinduet er en sliddel ligesom malingen på vinduet, hvis de ikke er skiftet siden 2004 og man kan se at bundfugen slipper ville jeg sige at det nok var på tide at gøre noget ved det   

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak for svaret - det må jeg hellere få en fagmand til, som også kan se den bagvedliggende isolering og fugestop efter.

Giver det mening at gøre det nu - eller bør man vente til foråret?

Mvh
Jeg tror det meste fugemasse har det bedst med at temperaturen er over frostgrader - det fleste kan ikke hærde hvis man ikke kan garantere en temp på minimum 5 grader i nogen dage efter det er lagt ud.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også