Skjule vandrør i kælder

Hej LDS,
Kælderen skal renoveres og jeg overvejer hvordan vandrørne kan skjules, eller gøres mere diskrete. (Se billeder)
Hvordan ville i løse dette?

Må man lave en rørinddækning/kasseskjuler hvor man har ventiler? 
Kan vandrørene lægges ind i væggene i badeværelset ved vasken og brusenichen? (billede 4 og 5)

Jeg ser frem til at høre jeres bud.

Vh
Mads


Venlig hilsen



Mads
Hej LDS, Kælderen skal renoveres og jeg overvejer... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok jo det er fint med 1 : 19 hvis det er pudslag.
Hvor har du de 1 : 10 fra. ?  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok det var nok lige universal svar. Du kan sagtens halvere cement. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Smedens nr1 skrev den 14-12-2022 13:23:03

Der fås kabelkanaler til pexrør, har brugt dem meget til centralvarme/fjernvarme hvor der blev konverteret fra elvarme, virker fint men kan være lidt bøvlede at slås med.

Smedens, har du et link til et eksempel på en kabelkanal der er velegnet til pexrør? Jeg har svært ved at finde nogen der er lavet til det, så jeg gætter på, at man bruger en kabelkanal til el?

Takker

Mvh. AllanE
Det har jeg sandelig også (og mange andre varianter af søgeordet), men synes kun jeg finder Gabotherms fodpaneler med fejelister. Det er ikke velegnet til opsætning i loftet eller væggen. Derudover selvfølgelig alm. kabelkanaler til el.

Mvh. AllanE
Hej Allan
Har ikke været online et stykke tid, jeg har søgt selv og du har ret er svært at finde et egnet produkt, vi brugte vist nogle af dem til varmerør de gange vi trak vandrør på den måde, så du næsten nødt til at spørger hos en grossist eller lign.
Eller er der som du jo selv så glimrende skrev at finde nogle pæne kabelkanaler, inden jeg skulle spille smart 😂 og bruge. beklager hvis jeg har ledt dig på vildspor men er nu sikker på vi fik et læs fine kanalen og troede rent faktisk det var hyldevare.
God jul
ev elmand
Du gør det sikkert i en god mening men når man har med installationer at gøre skal det spille max, kender du selv fra el installationer, jeg gider ikke starte en stor diskussion men der bare nogle ting du skriver som ikke duer, bla at der skal bruges et ½ nippelrør ? ikke den store katastrofe men står manden nede i butikken og beder om et nippelrør går det galt, men anerkender også at man ikke kan vide alt og som sagt gør du det i en god mening og min udtalelse var nok lige i overkanten, beklager og god Jul
Smedens nr.1 
Som altid herinde så er det råd og erfaringer man deler som gør det selv folk. De små detaljer kan man ikke være 100 % på da man kun har beskrivelse og evt. nogle billeder. udførelsen har man selv ansvaret for.
Glædelig jul. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jo jo fair nok og glædelig jul.
Men som GDS man må man jo nødvendigvis også overholde gældende regler  og hvis der noget man ikke skal fucke med er det vand og afløb & strøm osv. det er jo derfor der findes vvs autorisation og ligeledes mht strøm og da man handler ejendomme kan selv små fejl blive meget dyre også 10 år efter. siger det bare.
og nu fiser jeg ud igen det gir næppe mening at spørger mig om noget da jeg ikke kommer her regelmæssigt 
Mvh En smed gennem mere end 30 og vvs i de ca. 30 år.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis