Sikring til kabinelys springer

Halløjsa jeg har en Peugeot 307 fra 2004 som bliver ved med at springe sikringen til kabinelyset jeg ved simpelthen ikke hvad der kan være galt har tjekket pæren 
Halløjsa jeg har en Peugeot 307 fra 2004 som... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg må vist igang med at måle mig frem til problemet hvad jeg kan se så tror jeg at cigartænderen der sidder foran og Soltaget virker ikke lyset i hanskerummet virker heller ikke 
Du skal tage stikkene til de forbrugere, der ikke virker, fra. Dernæst sætter du en sikring i igen. Brænder sikringen så ikke over, sætter du forbrugerne til en efter en, indtil en forbruger får sikringen til at brænde over. Jeg kunne godt mistænke cigartænderen som første bud.
Hvis du ikke er vant til at finde fejl ved at måle, kan det være svært at finde fejl på en bil. Så udelukkelsesmetoden er det letteste.

fase
Jeg kan se at radioen er blevet skiftet. Det ser ud som om at den ligger løst. Normalt er den monteret i toppen og ikke i bunden. Er den monteret med de originale stik, eller er der lavet noget med nogle strømtyve eller liggende?

Jeg spørger, for som andre skriver, sker den type fejl ofte ved at nogen har pillet ved ledningsnettet, uden helt at vide hvad de gør.
GodeVen: radioen er en der er sat i før min tid men du siger noget af det rigtige jeg vil helt sikkert kigge der i morgen 

S. Fabrin: jeg har taget lampen helt ud og sat en ny sikring i uden at sætte lampen i igen og der sprang den sikringen det er en del år siden jeg lavede noget med El på biler og jeg har lidt svært ved at huske tingene fra den gang du giver mig en ide det med at det kan være cigartænderen den må jeg lige tjekke i morgen for den virker ikke nu jeg er super taknemmelig for alt den hjælp jeg kan få herinde 
Der kommer lige et par billeder af hvordan der ser ud bag radioen det eneste jeg ikke kan forstå er den gule ledning hvor der står mute på og så den hvide der sidder inde bagved som ikke føre nogen steder hen 
Annonce
Alt er forbundet til de originale stik, så jeg tror ikke at problemet har noget med radioen at gøre.

Jeg ved ikke hvad mute ledningen er til, måske til at andre enheder kan skrue ned for lyden. Jeg ville sætte et stykke tape over enden, da jeg ikke bryder mig om åbne ledningsender.

Jeg har sat et stykke tape over den da jeg heller ikke bryder mig om løse ledninger jeg kan ikke lige se hvad den hvide der sidder et stykke inde den sidder fastspændt på en kabel sko som sidder på en Bolt 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis