Sikring til kabinelys springer

Halløjsa jeg har en Peugeot 307 fra 2004 som bliver ved med at springe sikringen til kabinelyset jeg ved simpelthen ikke hvad der kan være galt har tjekket pæren 
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har sandsynligvis en kortslutning et sted, hvor en plusledning røre ved stell.

Springer sikringen uanset hvordan indstillingen på loftlyset er. (går ud fra den har 3 indstillinger, slukket, tændt hele tiden, samt tænder når dørene åbnes,)

Det kan også være oppe i selve lampen der er en fejl.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja jeg tænker at der er 3 indstillinger det har kun virket delvist imens jeg har haft bilen men nu kan jeg se at sikringen springer hver gang jeg sætter en ny i hvor tænker du at der er stel på ledningen henne 
DanielR skrev den 12-12-2022 16:28:37

Ja jeg tænker at der er 3 indstillinger det har kun virket delvist imens jeg har haft bilen men nu kan jeg se at sikringen springer hver gang jeg sætter en ny i hvor tænker du at der er stel på ledningen henne 

Ikke nemt at vide hvor problemet er, med overgang til stell..

Hvis lampen aldrig har virket helt efter hensigten kunne det jo godt være der fejlen er.
Måske et nærbillede af lampen, med glasset afmonteret kan hjælpe med at løse problemet ?

Stelledningen er også i lampen. Prøv at tage lampen fri af himlen/loftet. Tag stikket af og sæt en sikring i. Hvis sikringen nu ikke går, er fejlen i lampen. Lad os lige få et billede af lampens bagside.

fase
Jeg har kun haft bilen i 1 år og der har det ikke virket ordentligt jeg må lige prøve at pille stilkene ud af lampen og sætte en ny sikring i og prøve at tage et billede i morgen 
Annonce
Sådan ser lampen ud bagfra 
Her er et til 
Du kan prøve at tage de 3 stik ud af lampen, og sætte en sikring i, springer den ikke, er din lampe defekt..

Så har jeg pillet lampen fra og prøvet med ny sikring og desværre er det samme resultat den springer igen 
Ja så har du en kortslutning et sted i ledningsnettet, så du må gå alle ledningerne igennem om der er brud, eller nogle steder de er klemt.
Men ikke nogen nem opgave.
Ellers skal man til at måle ud, men det er ikke den nemmeste opgave.

Hvad andet er der på den sikring, normalt er der flere ting på samme sikring.

Ledninger til anhængertræk, og hjemmestrikket ledninger til ekstraudstyr, kan ofte give problemer.

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis