Tømme Meteo vandvarmer

Hej
Jeg skal til at tømme en vandvarmer da den skal flyttes. Nogen der kan hjælpe med hvordan jeg får den tømt? Se billeder
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Øverste billede: Der sidder en plastprop i en snor”. Proppen dkulldd er hzz as vd bæret skruet på rørstudsen. Nu kan du så tilkoble en vandslange til røstudsen. Derefter åbner du for vandet i rørstudsen. Der sidder en skruekærv som du med en stor skruetrækker drejer 90 grader.
Alternativt kan du åbne for sikkerhedsventilen med det lille håndgreb i ventilens top.

Søren O
Der sker bare ingenting når jeg prøver på den måde? Hvad er det for en skruekærv du snakker om? Jeg kan umiddelbart ikke se den?

Der er både åbnet for sikkerhedsventilen med det lille håndtag og for aftapningshanen
en slange fra udløb til kloak , og trykluft på indløbet , så går det nemt
Der skal kunne komme luft ind i beholderen, så prøv at åbne en varmtvandshane.

Søren O
Annonce
Jeg har prøvet hvor jeg åbner for en varmtvandshane, uden at der sker noget
Du kan skrue sikkerhedsventilen af, eller blot løsne unionerne ved kold- og varmtvandsrørene ved beholderen.

Søren O
Så må det have vanskelig ved at tage luft ind nedefra. Det plejer at komme ved at åbne varmvandshane. Hvis det ikke virker så skiller du unionen ad ved det varme afgangs rør. Det er røret til venstre og den store messing møtrik der skal skrues af. Der kan komme lidt vand men røret fra denne bør gå op i toppen af vandvarmer så det er begrænset hvor meget. 
Du skal naturligvis have lukket for det kolde vand, som du har nu. Det er den skrå hane med den røde top

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
du bliver nød til at have trykluft på som jeg tidligere sagde
de fleste varmvandsbeholdere er bygget sådan at de tager vand ud fra toppen , så der skal tryk på for at tømme den
har aldrig oplevet at kunne tømme dem uden , medmindre de bliver lagt ned
Det er noget vrøvl udløb er ganske rigtigt i toppen, men det er indløb sikkerhedsventil sidder på. Hvis ventilen virker korrekt kan der selvfølgelig tappes vand den vej . Der er nogle modeller hvor det kryds du ser i slangeforskrueningen skal påvirkes indad med den korrekte slangestuds for at åbne.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis