Et dybt hul med en hulsav?

Hej! Jeg skal lave et dybt hul med en hulsav. Men på et tidspunkt kan jeg ikke komme dybere, fordi boremaskinen rammer væggen. Hvad er løsningen? Bruger man en hulsav-holder, hvor det første stykke er længere, eller hvad gør man?

Tak :)

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sætte den på en forlænger til et topstykke og så ellers bruge den top der passer 
Du banker stumpen ud af væggen, og borer videre.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 09-12-2022 17:40:23

Du banker stumpen ud af væggen, og borer videre.

Ja, den del fandt jeg ud af. Men det er ikke selve boret, som kommer i vejen. Det er fordi bunden af boremaskinen rammer væggen. Derfor har jeg brug for, at stangen er længere.

Ildstaal skrev den 09-12-2022 17:32:47

Forlænger til hulsav 

Tak! Den forlænger er 30cm. Jeg skal hele vejen gennem en facadevæg, fordi jeg skal have et Ø180mm afkast-rør fra ventilation ud igennem ydervæg. Der 40cm igennem væggen. Skal man så finde en endnu længere forlænger? Eller er det en helt anden måde, man griber det an, når man skal bore så langt?

Annonce
Kan du ikke bore fra begge sider ???
Hvilke materialer er muren lavet af?
I øvrigt er et 180mm kopbor nok noget af en udfordring, for en akku boremaskine.

Vi prøver igen, i morgen --
Du borer igennem med et lille bor f.eks. 8 mm Så kender du centrum på begge sider. Jeg går ud fra at der er hulmur, så det er kun 11 cm der skal bores fra hver side, resten er isolering. 
Jeg ville nok bore det man kan fra begge sider og så hugge resten ud med en mejsel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
mfrost skrev den 09-12-2022 19:35:38

Kan du ikke bore fra begge sider ???

Jeg har prøvet - men det var dælme svært at ramme helt præcist :) Jeg troede jeg ramte, men det blev ikke lige på.

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis