Et dybt hul med en hulsav? Othadell 403 2200 09-12-2022 16:42 Hej! Jeg skal lave et dybt hul med en hulsav. Men på et tidspunkt kan jeg ikke komme dybere, fordi boremaskinen rammer væggen. Hvad er løsningen? Bruger man en hulsav-holder, hvor det første stykke er længere, eller hvad gør man?Tak :) 16 svar 1 2 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
mfrost 3258 9400 09-12-2022 17:22 Du kan sætte den på en forlænger til et topstykke og så ellers bruge den top der passer
Ildstaal 215 5610 09-12-2022 17:32 Forlænger til hulsav "Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Gregeren 5657 2830 09-12-2022 17:40 Du banker stumpen ud af væggen, og borer videre. Elektronikteknikeren
Othadell Trådstarter 403 2200 09-12-2022 18:33 Gregeren skrev den 09-12-2022 17:40:23Du banker stumpen ud af væggen, og borer videre.Ja, den del fandt jeg ud af. Men det er ikke selve boret, som kommer i vejen. Det er fordi bunden af boremaskinen rammer væggen. Derfor har jeg brug for, at stangen er længere.
Othadell Trådstarter 403 2200 09-12-2022 18:41 Ildstaal skrev den 09-12-2022 17:32:47Forlænger til hulsav Tak! Den forlænger er 30cm. Jeg skal hele vejen gennem en facadevæg, fordi jeg skal have et Ø180mm afkast-rør fra ventilation ud igennem ydervæg. Der 40cm igennem væggen. Skal man så finde en endnu længere forlænger? Eller er det en helt anden måde, man griber det an, når man skal bore så langt? Annonce
Superdiy 2522 4200 09-12-2022 18:41 Hvis den ikke allerede ligger i sættet med hulbor, køber man en forlænger.https://www.wattoo.dk/forlaenger-300mm-for-hulsave-900017180?gclid=Cj0KCQiA1sucBhDgARIsAFoytUuB7p7y15jcBbAr8LfGJudHdZ7QbsOlH_F7mQgXl13AjnR5pTHMH5MaAnDCEALw_wcBEr den ikke lang nok kan flere sættes sammen. Selvbygger med stort S.
je_ns 12999 09-12-2022 19:38 Hvilke materialer er muren lavet af?I øvrigt er et 180mm kopbor nok noget af en udfordring, for en akku boremaskine. Vi prøver igen, i morgen --
ev elmand 30531 7480 09-12-2022 23:58 Du borer igennem med et lille bor f.eks. 8 mm Så kender du centrum på begge sider. Jeg går ud fra at der er hulmur, så det er kun 11 cm der skal bores fra hver side, resten er isolering. Jeg ville nok bore det man kan fra begge sider og så hugge resten ud med en mejsel. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Othadell Trådstarter 403 2200 10-12-2022 00:32 mfrost skrev den 09-12-2022 19:35:38Kan du ikke bore fra begge sider ??? Jeg har prøvet - men det var dælme svært at ramme helt præcist :) Jeg troede jeg ramte, men det blev ikke lige på.