Lappe hul efter elektriker

Hej derude. Jeg har været så uheldig at bore ind i et kabel og har været nødt til at få det ordnet at en elektriker. Sagen er den, at jeg nu har et kæmpe hul i min væg 😅.
Der er tale om en beton væg. 
Hullet er ca:
Bredde=4cm
Højde=16cm
Dybde=7cm

Ville jeg kune bruge Fischer reparationsmørtel til at lave det?
Er det noget jeg ville kunne fikse selv?

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds_
Ja enhver reparations mørtel kan bruges. Du skal endelig ikke få det højere end overfladen ved siden af. Så er det nemmere at spartle pæn efterfølgende.
Jeg kan godt se at elektriker har samlet ledninger ok. Men han / du mangler at få røret repareret. Der skal være et rør omkring så ledninger ikke bliver støbt med i betonen.
Du kan tage et plastrør og flække med en sav og så skubbe den over, men det kræver at der hugges lidt mere. Hvis ikke du ligefrem har sagt at det står du selv for så synes jeg elektriker er sprunget lidt let over den del. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik.
Tak for det fyldestgørende svar!

Elektriker har bare efterladt det sådan. Jeg vidste ikke at der også burde være sat et rør på desværre.
Elektrikeren er sluppet nemt fra reparationen ved ikke at retaplere røret. Han skal vide at røret skal omslutte ledningerne. Han kunne have brugt et stykke 3/4"/19 mm rør, som kan gå uden om det nuværende rør.

fase
Det ligner det er et kabel der er trukken i rør..


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg får af vide at ledninger bliver trukket fra gulvet, og der sidder de fast, så man ikke kunne trække kablet igennem flexrør. Og hvis man skulle fiske rører, skulle man gøre hullet. ca. en meter højt. Men han siger dog, at man sagtens kan murer det, da kablerne allerede er skrumpet, hvis det giver mening?
Annonce
Uanset hvad din elektriker siger, så skal der være en yderkappe omkring de viste ledninger. Det kan så være et stykke rør.

fase
Jeg får af vide at mufferne er tætte/krympet. Gør det min situation nemmer så ? 
Rare_Scholar4047 skrev den 09-12-2022 12:42:01

Jeg får af vide at mufferne er tætte/krympet. Gør det min situation nemmer så ? 

Det gør ikke din situation nemmere. Din elektriker bør også vide, at man ikke murer enkeltledere ind. Han prøver tilsyneladende at krybe uden om sit ikke færdiggjorte arbejde. Han skulle nemlig have lavet den endelige kappe. 


fase
Man se godt se at det er kabel der er trukket i rør. Men der skal være dobbelt isolering hele vejen når det mures ind. 
ENTEN. som i lidt gamle dage enkelt leder som er trukket i rør ( isolering omkring ledninger plus rørets beskyttelse.)
ELLER kabel hvor det er yder isolering som beskytter de ledninger som er isolerede hver for sig.
Her er det kabel i rør som det meste af vejen giver 3 dobb. beskyttelse og så en stump som har enkelt isolering. I mange sammenhænge kan man lave en gennemsnitsberegning men ikke her.   
Nu spørger jeg dig trådstarter KAN DU SE EN YDERKAPPE OMKRING LEDNINGER MIDT I HULLET ? 
Når det ikke er aftalt at du skal gøre det færdig er det ikke bare sprunget let henover, det er direkte dårlig elektriker arbejde / undskyldning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik. Der er blevet taget kontakt til elektrikeren, og han er gået med til sætte krympeflex på kablet. 
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også