Udskiftning af pak dåse der er ødelagt

Hej

Jeg har fået ødelagt pakdåsen da jeg skulle skifte den.
Er der nogen der har ideer til at få den ud/skiftet ? Har prøvet med en spidstang og papegøjetang, men de kan ikke få fat.

Har haft en VVS'er på og han vil skifte hele radiatoren. Tænker det er en lidt overdrevet løsning.
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville tappe noget vand af og skrue den store møtrik ud så kan det være at du kan få fat om pakdåsen. det ligner ikke umiddelbart en standard danfosventil så måske skal hele ventilen skiftes.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 06-12-2022 17:50:05

Jeg ville tappe noget vand af og skrue den store møtrik ud så kan det være at du kan få fat om pakdåsen. det ligner ikke umiddelbart en standard danfosventil så måske skal hele ventilen skiftes.

Nej det er ikke en Danfoss ventil. Ved ikke hvad det er for en dog. Termostaten er en mindre en og går fra 1-9.
Prøver at finde ud af hvor jeg kan finde en ny ventil der passer, men synes alt er Danfoss, men da jeg ikke ved hvad for en ventil det er, så det er også svært at søge efter.


Da, som du skriver, er det ikke en Danfoss ventil, dermed kan du heller ikke regne med at du kan finde en pakdåse som passer på nuværende ventil.

Det nuværende termostat har nok set sine bedste dage, derfor, min anbefaling, skift til nyt Danfoss ventil og termostat.

Kan du ikke tage et eller flere foto fra siden, evt. ved at du holder et målebånd op ved siden af så det bedre kan ses hvor stor nuværende ventilen er.
Derefter er der bedre muligheder for at komme med bud på en ny ventil.
 
GSH skrev den 07-12-2022 18:55:18

Kan du ikke tage et eller flere foto fra siden, evt. ved at du holder et målebånd op ved siden af så det bedre kan ses hvor stor nuværende ventilen er.
Derefter er der bedre muligheder for at komme med bud på en ny ventil.
 

 Har prøvet at tage lidt forskelligt. Tog også lidt hvor termostaten sidder på, da nogen måske kan genkende modellen.

Og som det ses, er der ikke meget plads til en stor termostat.
Nu forstår jeg hvorfor VVS'er ville skifte radiatoren. Der er pga. den kringlet rørføring bag radiatoren.
I sidste ende er der nok også den billigste løsning at skifte radiatoren.
At sætte en ny ventil på nuværende vil højst sandsynlig ende op i noget "gimp/klamp".
Annonce
Ja, helst ville jeg jo bare gerne finde en "reservedel" så jeg kunne skifte ventilen 1:1, men ser ud til den er udgået. Eller også så er det bare umuligt at finde andet end Danfoss.
Ja desværre har danfoss dårlige ventiler fuldstændig overtaget markedet. Så vidt jeg kan se så er det en MMA ventil fra Sverige, måske du kan finde noget hinsidan. Eller prøv ved et nedbrydningefirma. Hvor i landet bor du?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Kovas, hvorfor synes du Danfoss ventiler er dårlige? Jeg har brugt dem i over 35 år uden større problemer.

fase
Måske har biltema noget som ligner  https://www.biltema.dk/byggeri/vvs/ventiler/termostatventil-2000038153

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 08-12-2022 07:17:06

Ja desværre har danfoss dårlige ventiler fuldstændig overtaget markedet. Så vidt jeg kan se så er det en MMA ventil fra Sverige, måske du kan finde noget hinsidan. Eller prøv ved et nedbrydningefirma. Hvor i landet bor du?

 Tak, det kan da give noget at søge efter. Bor i Roskilde området.

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis