Udskiftning af pak dåse der er ødelagt

Hej

Jeg har fået ødelagt pakdåsen da jeg skulle skifte den.
Er der nogen der har ideer til at få den ud/skiftet ? Har prøvet med en spidstang og papegøjetang, men de kan ikke få fat.

Har haft en VVS'er på og han vil skifte hele radiatoren. Tænker det er en lidt overdrevet løsning.
Hej Jeg har fået ødelagt pakdåsen da jeg skulle... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det hjalp lidt at søge på MMA, så kommer der i hvert fald billeder frem af samme termostat. Mangler stadig at finde den helt rigtige ventil der passer ind i radiatoren, men kan være jeg skal skrive til nogle af de svenske forhandlere.

Har fået en pris på udskiftning af radiatoren på lidt over 5.000 kr, så forhåbentlig kan jeg gøre det noget billigere end det.
GSH skrev den 09-12-2022 14:12:57

Ud fra dine foto er det svært at se om du har 1-strenget eller 2-strenget system.
Du skal være opmærksom på det med hensyn til ventilen, alt andet lige kan der være forskel.

 Huset er fra 1975, og jeg er ret sikker på det er 1-strengs.

 Huset er fra 1975, og jeg er ret sikker på det er 1-strengs.
I 1975 tror jeg man lavede tostrengssystem.

fase
Selv i 1980 lavede man 1-strengssysten, bl.a. her i et hus længere nede af vejen.

Nuværende tilslutning, via bagsiden af radiatoren og med banjo, er meget atypisk.
Ligger der rør på bagsiden som går hen til den anden ende af radiatoren?
Hvor stor er radiatoren, Hj x Længde?
Hvor meget kan du lave selv?
Annonce
Den er 600x1000 og nej der er kun rør på den ene side. Se billede.
Mine tommelfingre er desværre ikke skruet helt så godt på til vvs arbejde.

Men jeg overvejer om jeg kan tappe lidt vand af og så skrue hele delen ud hvor pakdåsen sidder.
Så kan jeg måske få pakdåsen ud og sætte en ny i.

Omvendt antager jeg at en ny radiator vil være langt mere effektiv end den nuværende, men har ingen interesse i at skulle give 5.000 kr for en ny.


Når du bor i Roskilde så , ville jeg til den pris, køre en tur til malmø oo tale med Rinkaby Rör de rådgiver ikke over telefon da de mened et er for kompliseret til det. Ta en masse billeder og vis dem. Rinkaby Rör  Järnyxegatan 4
213 75  MALMÖ

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du kan prøve at gå ind på deres hjemmeside: www.rinkabyror.se  samt søge på MMA her får du så forskellige pakdåser frem.
Hvis du kan få den gamle pakdåse ud kan du måske spare en tur til Sverige, blot ved at se på givne størrelser.


Der er en spændende kunsthal i Malmö hvis det skulle ende med en tur til Sverige.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis