Lunken gulvvarme

Hej
Vi er tæt på vores andet år i huset. Der har ikke været de store problemer og dem, som har været, har været til at finde ud af, men... Lige pt kan jeg simpelthen ikke få ordenligt gang i gulvvarmen. Det er et ældre hus, som har et BS+ pillefyr, som eneste varme kilde. Gulvvarmen er lavet af den forrige ejer og er som jeg kan se det, koblet på det primær varme system til radiatorerne. (Der er radiatorer i alle rum pånær  køkken/alrum/stue, hvor der er gulvvarme) Der er fuld blæs på alle radiatorerne, så systemet virker. Til gulvvarmen sidder er en føler/shunt til retur. Jeg har haft termostaten af og motivere stiften og er faktisk endt med at skifte stiften, bare for at være helt sikker.
Er der mere, som en almindelig borger, som jeg kan gøre, for at få gang i gulvvarmen? Der burde være omkring 80grader (Jeg har ikke monteret termostaten endnu) men gulvet bliver nogle enkelte steder kun lige små lunkent.
Gode råd og fifs modtages gerne.. :) Eller er det vvs manden jeg skal ud og have en snak med? :)
Hej Vi er tæt på vores andet år i huset. Der har... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der sidder nok en tilsvarende på fremløb
Du "pille" forsigtig med en tandstik skruetrækker eller lignende ned i hullet, og så vil der komme lidt vand ud hvis den har udluftet ellers en del luft og derefter vand- 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis  der sidder en på fremløbet så få den sløjfet , autoudluftning hvor frem løbet går nedad kan suge luft ind.
johnm skrev den 10-12-2022 14:36:03

Hvis  der sidder en på fremløbet så få den sløjfet , autoudluftning hvor frem løbet går nedad kan suge luft ind.
Som jeg har forstået det, så sidder termostaten på returen? 
Jeg smider håndklædet i ringen.. 14.8 grader her i morges..
Er der en af jer, som kender en god vvs'er I Horsens området, som er god til gulvvarme på et fælles system med radiatorerne? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis