Ny Jordkælder

Vi har paner om at bygge en jordkælder på vores byggegrund, (ikke grave den ned) inden der graves ud til hus, værksted, osv. og så smide alt jorden fra disse projekter på jordkælderen så den kommer til at ligge inde i en bakke.( hobbit hus )
tilladelse til bakken er på vej. men er mere i tvivl om hvor tykke vægge og loft skal være, den skal self. laves med buet loft for at fordele trykket ud på væggene, og mit ønske er at jeg bygger en forskalling til taget som jeg murer mursten på og ovenpå dem noget armering/rionet og beton.
men hvor tyk skal :
1: gulv ? 
2: vægge ? 
3: loft ? være ?? 
4: isolering/kappilær brydende lag under gulvet ? 
5: tagpap på toppen ? 
6: dræn rundt om kanten af fundamentet? den ligger godt højt på grunden og der er dræn løngere nede på grunden.
7: ventilations rør tykkelse ? plast/galv./rustfri ? ventilator eller naturligt træk ? spjæld ?

Størrelsen skal gerne være 3 meter bred og 6 meter lang med en 2X2 meter "sluse" som tilstøder langsiden på midten eller i den ene ende. højden ca. 2,5 meter på midten. 

har søgt i projekter og indlæg men finder intet, håber virkelig der er nogen her inde som har prøvet noget lignende eller har den fornødne viden til at ku besvare et par af mine spørgsmål. 

på forhånd tak.
Jacob Rode
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan se en masse her link til jordkällare  der er også noget om det på havenyt.dk  jeg drømmer selv om at få en og harkigget meget rundt, men må nok indse at det kke bliver til noget for min del. det ville være fint om du deler dit projekt her.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis