Gråt afløbsrør til orangebrunt kloakrør under betongulv

Hej, 

Jeg har ifm. opgravning og isolering af mine kældergulve i mit hus, fået trukket nye kloakrør af et autoriseret kloakfirma. Det eneste rør, der ikke er udskiftet, er nu strømpeforet. Faldstammen er også udskiftet med nye rør. Alt kører stadigvæk til eksisterende spulebrønd, hvor der nu er isat rottespærre.
I kælderen er der afsluttet med nye betongulve.

VVS´er har ifm. køkkenvasken i stueetagen, ført 50 mm gråt afløbsrør igennem etageadskillelsen og videre ned i kælderen i det orange brune kloakrør, og gulvet er nu lukket med beton. Jeg har så haft besøg af en anden VVS´er, som siger at det er forkert! 
At det skulle have været mindst 70 mm gråt afløbsrør, når det er lukket inde i beton.

Har nr.2  VVS´er ret, eller har det udførende VVS firma udført et korrekt arbejde med 50 mm gråt rør under beton ?


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej V
Jeg er ikke bekendt med at der er forskel på om det er støbt ind i beton eller ej. Hvis vi kigger på dimensionerne kan du se af tabellerne så vil et 50 mm rør kunne aflede 1,2 l/s. Dimensions krav til køkkenvask er 0,6 l/s og hvis du også har en opvaskemaskine på sammen afløb yderligere 0,6 l/s. Så ud fra det er 50 mm rør korrekt. 
Hvad er ændret siden du spurgte for 2 måneder siden ? LINK

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis