Køb af label maker

Jeg påtænker at købe en håndholdt label maker som jeg bla skal mærke elektriske ledninger med. På hobby niveau. 

Nogen der har et godt råd. Til hvad jeg skal købe?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har selv en Brother. Men andre mærker er sikkert lige så gode. Tror bare du skal prøve at have en i hånden.
Eneste ting du skal være opmærksom på at det skal være typen hvis der køres et lag klar plast ovenpå teksten. Har set typer hvor tekstlaget ikke var beskyttet og så kan det hurtigt sliddes af. 

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Der findes grundlæggende to almindelige typer: termopapir og termotransfer.

Termopapir er den billigste, men mærkerne har ikke en lang levetid. Disse bånd er temperaturfølsomme. Printningen sker ved at båndene opvarmes, der hvor der skal være tekst.  De bliver sorte i sollys. Dymo Letra Tag er et eksempel på en termoprinter.

Termotransfer er langt mere holdbar. Der er farven på et ekstra bånd, hvor den med varme bliver overført til selve båndet. Rullerne koster mere, da de har to typer bånd i hver kassette, og de har også en mekanisme til at rulle det brugte farvebånd op. Jeg vil anbefale denne type. Dymo D1 er et eksempel på termotransfer.

En type der lægger plastik på ovenpå teksten, kender jeg ikke.
GodeVen skrev den 29-11-2022 12:14:37

Der findes grundlæggende to almindelige typer: termopapir og termotransfer.

Termopapir er den billigste, men mærkerne har ikke en lang levetid. Disse bånd er temperaturfølsomme. Printningen sker ved at båndene opvarmes, der hvor der skal være tekst.  De bliver sorte i sollys. Dymo Letra Tag er et eksempel på en termoprinter.

Termotransfer er langt mere holdbar. Der er farven på et ekstra bånd, hvor den med varme bliver overført til selve båndet. Rullerne koster mere, da de har to typer bånd i hver kassette, og de har også en mekanisme til at rulle det brugte farvebånd op. Jeg vil anbefale denne type. Dymo D1 er et eksempel på termotransfer.

En type der lægger plastik på ovenpå teksten, kender jeg ikke.

 Det er fx Brother P-touch med TZ-tape - De holder rigtig godt.


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

TZ-tape er med plast over

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

speddy skrev den 29-11-2022 13:10:50

TZ-tape er med plast over

 Og bruges i Brother P-touch 


fase
Hvordan sætter du din label fast på kablet så det holder? 

Jeg plejer at bruge disse mærkebjælker. De er holdbare og stiller ikke store krav til den dymo label der sættes i. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Hej jthyge

For Søren da.  jeg troede labelen var selvklæbende. 

Super tip. Jeg må ud og købe ind. Mange tak og hav en super dag. 
Den er selvklæbende. Men de nævnte mørkekammer er gode især til tynde ledninger.
Nu hvor Brother er nævnt vil jeg da også lige fortælle at de faktisk laver en udgave med ekstra stærk klæber.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis