Køb af label maker

Jeg påtænker at købe en håndholdt label maker som jeg bla skal mærke elektriske ledninger med. På hobby niveau. 

Nogen der har et godt råd. Til hvad jeg skal købe?
Jeg påtænker at købe en håndholdt label maker som... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Brother E550 er den jeg bruger. man kan bede den lave et flag som man sætter på ledningen, Er man træt af at se på en elektrikkers elendige opmærkning, så kan den også lave labels til eltavler og meget andet. de kommer på tilbud til omkring 750kr i kuffert med et par pakker tape ca en gang om året.

Jacob
S. Fabrin skrev den 11-01-2023 19:18:43

Ikke forstået. Kan du ikke forklare det med den elendige opmærkning 

 Jeg kan godt læse hvad jeg skrev. det var ikke særligt rammende, der burde nok stå mindre strømlinet opmærkning.

Med min E550, samt den PT-7600 jeg havde før. der kan man lave en lang label, som passer til bredden af eltavlens label felt. man sætter bredden på modulerne og får lavet en afgrænsning for hvert modul som passer præcist. Inden for rammerne kan man så skrive hvad man lyster og indsætte ikoner/billeder. Den nye har også forskellige skrift typer, så kan lys fangekælder f.eks. skrives med gotiske bogstaver, konens systue kan skrives med et flot og tidsrigtigt design og værkstedet kan skrives med let læselige typer og under kan man skrive max 13A, ingen sølvpapir...
Det kan godt tage 5-10 minutter per række, hvis det er komplekst, men det ser godt ud og det er let at identificere modulerne.

Jacob
Hvis du har adgang til en laserprinter, f.eks. på dit arbejde (og du må bruge til private gøremål), er der ikke meget der slår Averys PE labels når det kommer til kvalitet og holdbarhed. 
Du køber bare en pakke og designer dit label på deres app. 
De tåler sollys, de fleste almindelige kemikalier, og en del mekanisk slidtage.
Ulempen er at man skal have adgang til en laserprinter, og man kan ikke bare printe på stedet. 
De findes i flere formater f. Eks. 

https://www.prispistoler.dk/ekstra-resistente-etiketter-a4-ark-l7911-10?gclid=Cj0KCQiA_P6dBhD1ARIsAAGI7HA7wQ2tZDtfz_9FJr3RSnPXCiDW6kYKyaf0H74ZHcpvJGWeL6uvnV8aAiOXEALw_wcB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis