Mobil Pay. Hvad er det jeg ikke forstår.

Nåe jeg har feks nu har benyttet MP til betaling på nettet og har afsluttet og set at alt er ok så bliver der ved med at være en notifikation på forsiden. det irritere mig voldsomt fordi jeg så bliver usikker på om alt er ok.
Hvad tænker I?   Spørgsmål  fungere MP på samme måde  som kortbetaling hvis man får brug for at få banken til at tilbageføre pengene?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken telefon ?
Min Samsung laver det samme, men fjernes let ved at swipe ned oppe fra, og vælg slette alle notifikationer.

Vi prøver igen, i morgen --
At betale med mobile pay er det samme som at betale kontant. Pengene kan ikke betales tilbage fra modtageren, med mindre modtageren går med til at føre pengene tilbage.
Du har sikkert fået en besked fra modtageren om, at betalingen er gennemført.

fase
Så kom der en medelelse om at jeg skulle godkende min betaling. Gik ind igen for st se , og fik beskeden at linket var ugyldigt. Men nu er notifikationen væk. Det er dejlig nemt at betale med MP men for pokker det er ikke let at forstå hvordan de tænker.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
S. Fabrin skrev den 21-11-2022 12:46:48

At betale med mobile pay er det samme som at betale kontant. Pengene kan ikke betales tilbage fra modtageren, med mindre modtageren går med til at føre pengene tilbage.

Dette er kun korrekt for private overførsler.

Hvis MobilePay bruges til at betale en virksomhed på nettet, gælder samme rettigheder som ved kortbetaling, da det rent faktisk er en kortbetaling, der udføres, jf. afsnit C i aftalevilkårene.

kovas, du kan se under aktiviteter i MobilePay, om din transaktion er gået igennem.
Annonce
Jenshøj, det har du ret i. Det største problem er i mine øjne, når man overfører mellem private, fordi det kan være svært at få modtageren til at returnere beløbet. 
Når jeg køber på nettet, bruger jeg altid kortbetaling med mindre, det er et firma, jeg kender og har handlet med før.

fase
S. Fabrin skrev den 21-11-2022 15:42:38

Jenshøj, det har du ret i. Det største problem er i mine øjne, når man overfører mellem private, fordi det kan være svært at få modtageren til at returnere beløbet.
Når jeg køber på nettet, bruger jeg altid kortbetaling med mindre, det er et firma, jeg kender og har handlet med før.

 Det svare jo lidt til, at man betaler med kontanter.

Men hvis man laver en bankoverførsel, kan den vel heller ikke bare trækkes tilbage ?

Vi prøver igen, i morgen --
Ved bankoverførsel “fanger bordet”, hvorimod betaling med betalingskort - der kan man lave en indsigelse til banken.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Hej igen og tak for svar. Der står under aktiviteter at: du har godkendt at butikken kan trække pengene fra dit kort.
Angående til private så er det vel ikke nemmere at få kontanter tilbage hvis modtageren ikke vil. Medmindre at men er meget større. Fabrin hvorfor synes du det er mere problematisk at bruge MP ved firmaer som du ikke kender? Hvis der gælder de samme regler som ved kort. Dette var min første netbetaling med MP, men det er godt nok noget nemmere, når man lige lære det at kende. Da jeg solgte min bil fik fruen pengene på sin MP  ( jeg var ikke oprettet endnu) men det var da et held at det kunne la sig gøre for begge vores netbank var nede lige på det tidspunkt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Fabrin hvorfor synes du det er mere problematisk at bruge MP ved firmaer som du ikke kender? Hvis der gælder de samme regler som ved kort.
Der er forskellige ting, jeg ikke deler med andre. En af tingene mine penge. Jeg er måske lidt forsigtig med at dele mine penge med forskellige. Så derfor bruger jeg betaling med kort og deraf følgende bekræftelse fra Nets som dobbelt kontrol af betalingen. Derved undgår jeg, at en eller anden skulle bestille noget med betaling i mit navn. Når jeg køber noget hos et firma, jeg kender og har handlet med før, bruger jeg af og til MP. 
Når du skal have penge, er situationen en anden, fordi du er modtageren og straks kan se om pengene er overført og fra hvem.


fase
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis