Mobil Pay. Hvad er det jeg ikke forstår.

Nåe jeg har feks nu har benyttet MP til betaling på nettet og har afsluttet og set at alt er ok så bliver der ved med at være en notifikation på forsiden. det irritere mig voldsomt fordi jeg så bliver usikker på om alt er ok.
Hvad tænker I?   Spørgsmål  fungere MP på samme måde  som kortbetaling hvis man får brug for at få banken til at tilbageføre pengene?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Nåe jeg har feks nu har benyttet MP til betaling... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fabrin så er der noget jeg ikke forstår? hvad er forskellen på at give firmate lov til at trække fra mit kort og eller taste sit kortnr ind på hjemmesiden og derved gi dem lov til at trække pengene.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Når du betaler med kort bliver beløbet reserveret til betaling indtil varen sendes, Derfor opgiver du kortnummer, udløbsdato og koden bag på kortet. Sådan er det normalt. Der er ingen forskel på at give firmaet lov til at trække fra dit kort og taste kortnummeret ind. Firmaet skal jo vide, hvilket kort pengene skal trækkes fra for at kunne vide, hvem der skal betale. Nogle mindre pæne firmaer trækker pengene med det samme. Det er mest fup og svindelfirmaer, som gør det. Den betaling er den, du betaler med dit kontokort. Jeg har totrins bekræftelse på den måde, at jeg skal godkende beløbet og firmaet inden betalingen godkendes. det forgår ved at jeg får en SMS med en kode, som jeg bekræfter med mit password. 
Med Mobilepay sender du pengene til firmaet.

fase
S. Fabrin skrev den 21-11-2022 20:38:21
Med Mobilepay sender du pengene til firmaet.

Hvis du betaler med MobilePay ved nethandel, virker det anderledes. Her sender MobilePay dit kortnummer til firmaets betalingsløsning, præcis som hvis du selv havde tastet det ind. Du har også 2-faktor sikkerhed i og med at du skal godkende betalingen i MobilePay app.

Selve transaktionen, der trækker penge fra dit kort, udføres mellem butikkens betalingsløsning og din kortudsteder uden at MobilePay er blandet ind i det. Derfor gælder også samme regler, som for en almindelig kortbetaling.

Der er således ingen forskel på at bruge kort eller MobilePay til betaling ved nethandel.
Det er jo ikke firmaet man skal betale til som får mine kortoplysninger. Det foregår over nets som man bliver stillet om til, når man ønsker at betale. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis