Dør binder. Værktøj til at slibe mindre end 1 mm

Hvilket værktøj anbefaler I til en trædør som binder?
Der er måske 0,5 mm som skal væk.

Excenter, el-høvl, båndsliber ?

Jeg vil bruge samme værktøj til at give bundstykket en tur.

Kan jeg slippe med at anskaffe mig 1 maskine kun?
Tar hjørner med håndslibning.
Hvilket værktøj anbefaler I til en trædør som... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne du ikke lige lægge et billede eller to ind, så vi kan se selve gabet, og hvor henne på døren det er. Samt billede af hængslerne. Jeg føler lidt, at vi skyder i blinde. Og hvis du er i tvivl, så hellere et foto for meget end et for lidt.   

Træd ikke på mine ledninger :o)
PinkHenrik skrev den 21-11-2022 11:33:47

Pas nu på!
Vores indvendige døre binder også lidt i denne tid. Det skyldes luftfugtigheden er forskellig fra rum til rum.
Vores wc dør binder meget, da vinduet næsten altid står på klem, som igen betyder at der er koldt i forhold til gangen unden for døren.
Hvis du så høvler/sliber døren nu så den passer, vil den ikke passe til sommer når det bliver tørt og 30 grader varmt.

Mange ældre døre hænger også fordi hængslerne bliver slidt med tiden. Måske kan en skive på hængslet gøre en forskel.  

 God pointe men jeg tror desværre der skal fræses en smule for det ændrer sig ikke markant mellem sommer og vinter. Det er desuden en ejendomsdør i etagebyggeri (indendørs omgivelser).

Men ja man skal passe på med at arbejde med træ fordi det er irreversibelt... Når først man fræser væk kan man ikke få materialet på igen. 
bobenontot skrev den 21-11-2022 11:46:53

Kunne du ikke lige lægge et billede eller to ind, så vi kan se selve gabet, og hvor henne på døren det er. Samt billede af hængslerne. Jeg føler lidt, at vi skyder i blinde. Og hvis du er i tvivl, så hellere et foto for meget end et for lidt.   

 Jo. God ide. det kan jeg smække op snarest.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis