Fejl i konstruktion, hvad ville i gøre?

Jeg har problemer med træk på ny 1. sal, og vil høre om i havde nogle gode råd til det videre forløb.

Det drejer sig om helt ny 1. sal med nye spær, isolering, tag med kviste og vinduer. Isolering har den tykkelse den skal have, men fordi vindspærren ikke er tæt ved tagfoden suser luften igennem etageadskillelse og op i skunk (varm skunk). Dette er min analyse af problemet. Håndværkerne har 3 gange forsøgt at udbedre problemet ved at lægge mere isolering i skunken. Det kan jo afhjælpe træk, men løsningen er jo den forkerte, da isolering jo ikke skal bremse vind. Problemet er vindspærren. Jeg ser desuden problemer i at dampspærre flyttes længere ind ift. til kodens, og at dampspærre jo ikke kan være trukket helt ned til indermur, siden der også kan komme luft forbi denne.

Jeg har tænkt mig at kontakte dem igen, men ønsker ikke de blot kommer og fylde mere isolering på. Jeg bliver nok ikke taget helt seriøst, for problemet er jo også, at man skal stå i huset på bestemte dage, for at opleve problemet (god vind med bestemt retning). Indtil videre dokumenterer jeg træk med videooptagelser laser-temperatur-måler og stearinlys.

Hvad ville i gøre? Kan jeg forlange at de hyrer en uvildig til at gennemgå problemet og anbefale en løsning? Skal jeg selv finde en mand, og kan jeg efterfølgende forlange at de dækker hans løn?
Jeg har problemer med træk på ny 1. sal, og vil... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
.. og ja, de havde fuld adgang til etageadskillelsen og kunne sagtens have trukket damspærre helt ud, men det er jo besværligt. Er det en ommer eller er det acceptabelt? Nu er det jo ved at blive koldt, så jeg vil jo mærke efter på isoleringen om den bliver fugtig.

(hov billederne fra skunken gemmer side på side 2, hvis nogen missede dem)
Stigmand skrev den 21-11-2022 22:02:47
 Er det en ommer eller er det acceptabelt? Nu er det jo ved at blive koldt, så jeg vil jo mærke efter på 

Jeg vil sige ommer på denne del også eftersom der ikke er etableret dampspærre der er dækkende for den del af overetagen - entreprisen beskriver vel at det skal etableres(?) og så må de ikke nøjes med kun at etablere dampspærre i kun en del af det.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis