Dokumentation efter byggeprojekt

Har jeg krav på dokumentation efter ny 1. sal på mit hus?

Jeg har fået ny 1. sal på mit hus med nye spær, kviste og vinduer og tag. Indvendig 3 værelser og badeværelse. Ny trappe, El og gulvvarme. Pris over 2 mio. Det eneste jeg har er arkitektens tegninger (som kommer fra et andet firma), som jo ikke går i detaljen med løsningen fx hvordan dampspærre er fæstnet, vindspærre etc.

Jeg savner lidt dokumentation, men blev i tvivl om det er noget som er lovpligtigt, og om jeg derfor kan forlange det?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
spær og vinduer skal være iso godkende , der er papir med fra fabrikanten på dem
el og vvs , er normalt nok med kvittering fra dem , resten kan byggefirmaet du bruger lave
Materialer og det som spærfabrikken har leveret er helt i orden, ingen tvivl om det. Det er beskrivelse af løsning som jeg savner, især konstruktion omkring tag fod mht. vindspærre og dampspærre.

.. og jeg fisker efter om der er en dokumentationspligt på dette taget projektets pris i betragtning.
Det er ofte beskrevet i udbuds materiale hvilken kvalitets sikrings dokumentation der skal laves. Det kan være foto ved gennemgang af byggeriet f.eks. når der kommer besøg/kontrol af formand eller lignende. Men jeg mener ikke det er lovkrav. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
det er der ikke , ud over hvad kommunen kræver ifølge byggetilladelsen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis