Hvor meget luft for køleskab

Har smidt et køleskab ind i et skab. Er det nok at jeg har lavet 5 huller af 3 cm på skabets top nær væggen eller skal jeg pille hele toppen væk så køleskabet får max adgang til luft ?

Tak
Har smidt et køleskab ind i et skab. Er det nok at... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ekstern ventilator til køleskab. Jeg vil forvente at der er en energibesparelse at hente ved integrerede køleskabe.

Søren O
Ja fordi der naturligvis ikke er den samme naturlige ventilation som ved et fritstående køleskab.

Søren O
Prøv med dit oprindelige setup - men så mål temperaturen på luften ud af hullerne - hvis den stiger mere end +10 grader i forhold til omgivelserne - så ville jeg nok lave hullerne større.
Thomas_Mygind skrev den 19-11-2022 18:02:28

Prøv med dit oprindelige setup - men så mål temperaturen på luften ud af hullerne - hvis den stiger mere end +10 grader i forhold til omgivelserne - så ville jeg nok lave hullerne større.

 +10 grader ?! det bliver da umuligt så varmt hvis der ikke er noget luft. snakker vi ikke bare +2-5 grader over stuetemp ?

Annonce
Det har ingen gang på jord med 10 gr. temperatur stigning. Mn skal blot have så god luftgennemgang som muligt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Thomas_Mygind skrev den 19-11-2022 18:02:28

Prøv med dit oprindelige setup - men så mål temperaturen på luften ud af hullerne - hvis den stiger mere end +10 grader i forhold til omgivelserne - så ville jeg nok lave hullerne større.

Hvor skulle den energi komme fra? 


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det er jo hele pointen at den varmeenergi som køleskabet smider ud på bagsiden skal føres væk. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 19-11-2022 22:04:03

Det er jo hele pointen at den varmeenergi som køleskabet smider ud på bagsiden skal føres væk. 

Hvis vi antager omgivelserne er 21 C, så mener du at lufttemperaturen hæves til +31 C ved at passere bag om køleskabet og gennem for små huller derover?


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Prøv lige at læse mine 2 sidste indlæg sammen. 
Først: Svar til Thomas Mygind. Det har ingen gang på jorden, med den stigning.
Næste. Svar til JohnLarsen Energien kommer fra radiatoren bag på køleskabet. 
Samlet så stiger det ikke i nærheden af 10 grader men der kommer varme som skal ledes væk. 
Vi er nok så langt væk fra trådstartes spørgsmål, samt at det kører noget i ring å der kommer ikke flere indlæg herfra.  til denne tråd.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis