Hvor meget luft for køleskab

Har smidt et køleskab ind i et skab. Er det nok at jeg har lavet 5 huller af 3 cm på skabets top nær væggen eller skal jeg pille hele toppen væk så køleskabet får max adgang til luft ?

Tak
Har smidt et køleskab ind i et skab. Er det nok at... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jetdirect skrev den 14-11-2022 15:11:44

Den hurtige hingst skrev den 13-11-2022 20:45:13

Har smidt et køleskab ind i et skab. Er det nok at jeg har lavet 5 huller af 3 cm på skabets top nær væggen eller skal jeg pille hele toppen væk så køleskabet får max adgang til luft ?

Tak

 https://www.skabsdesign.dk/beslag/ventilationsriste-udluftningsriste/ventilationsrist-udluftningsrist-h-86mm-x-l-400mm-aluminium-anodiseret.html?gclid=CjwKCAiA68ebBhB-EiwALVC-Nhl4uOUgFtfmNEh9sOnSEG8kwAXSDX7yniH_87viD3_8PznJ4EbD9hoC00kQAvD_BwE

Nydeligt


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 14-11-2022 16:04:23

jetdirect skrev den 14-11-2022 15:11:44

Den hurtige hingst skrev den 13-11-2022 20:45:13

Har smidt et køleskab ind i et skab. Er det nok at jeg har lavet 5 huller af 3 cm på skabets top nær væggen eller skal jeg pille hele toppen væk så køleskabet får max adgang til luft ?

Tak

 https://www.skabsdesign.dk/beslag/ventilationsriste-udluftningsriste/ventilationsrist-udluftningsrist-h-86mm-x-l-400mm-aluminium-anodiseret.html?gclid=CjwKCAiA68ebBhB-EiwALVC-Nhl4uOUgFtfmNEh9sOnSEG8kwAXSDX7yniH_87viD3_8PznJ4EbD9hoC00kQAvD_BwE

Nydeligt

 hvis du google på køleskabs gitter kommer der alternativer, den linkede er blot et eksembel


De køleskabe jeg kender har nogle stopklodser på bagsiden som gør at man ikke kan sætte dem længere ind end der stadig er det korrekte luft bagved. 
Men luftadgang under skab. og save 5 - 8 cm sprække af toppladen så kan du nok ikke gøre det bedre.
Det er ikke kompressor der brænder af. Det kan være øget forbrug og at køleskab rimer til hvis sommervarmen bliver for alvorlig. Eller at den ikke kan få sig afrimet hvis du er uheldig og glemmer at lukke lågen et nat over f.ek. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 14-11-2022 19:18:41

De køleskabe jeg kender har nogle stopklodser på bagsiden som gør at man ikke kan sætte dem længere ind end der stadig er det korrekte luft bagved. 
Men luftadgang under skab. og save 5 - 8 cm sprække af toppladen så kan du nok ikke gøre det bedre.
Det er ikke kompressor der brænder af. Det kan være øget forbrug og at køleskab rimer til hvis sommervarmen bliver for alvorlig. Eller at den ikke kan få sig afrimet hvis du er uheldig og glemmer at lukke lågen et nat over f.ek. 

 Det er no-frost så jeg tænker ikke at det rimer til. Derudover er den positioneret et sted hvor solen ikke rammer når det nu er sol 2-3 dage om året i DK :D

Nofrost kan sagtens rime til - kan det ikke komme af med varmen og kompressor kører heletiden virker nofrost ikke.

Prøv at lade døren stå åben - mange nofrost har ventilator så bygges is hurtigt op.

 

Annonce
Kurt54 skrev den 16-11-2022 10:59:11

Nofrost kan sagtens rime til - kan det ikke komme af med varmen og kompressor kører heletiden virker nofrost ikke.

Prøv at lade døren stå åben - mange nofrost har ventilator så bygges is hurtigt op.

 nå øv. jeg må kigge på det af og til.

Det er ikek ØV og du behøver ikke at kigge af og til, blot vide at hvis nu mælken / smørret en hed sommerdag ikke er kold så kan det være for meget rim. Så skal du slukke køleskabet og lade døren stå åben nogle timer, så kan den klare sig selv igen. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 16-11-2022 16:59:20

Det er ikek ØV og du behøver ikke at kigge af og til, blot vide at hvis nu mælken / smørret en hed sommerdag ikke er kold så kan det være for meget rim. Så skal du slukke køleskabet og lade døren stå åben nogle timer, så kan den klare sig selv igen. 

Tak

 

Et integreret er og bliver et kompromi der aldrig bliver optimalt. Det vil altid bruge mere energi end et fritstående køleskab.
Det undrer mig dog hvorfor ingen har monteret en lille blæser på køleskabets bagside for at sikre bedre ventilation. Blæseren skal så køre sammen med kompressoren, evt. med forsinket start.

Søren O
Husk også, at du skal skifte til musesikre kabler ved indbygning. 

Mvh
xpinny
Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis