Loftbeklædning til dobbelt carport

Hej LDSer,

Jeg er færdig med min dobbelt carport, men mangler loft beklædning.
Jeg har overvejet troldtekt men synes de er tunge. Jeg er bange for at de bliver for tunge til min dobbelt carport (gerne se billeder). Søger (letvægt) loftbeklædning ideer til min dobbelt carport. :-D

Min dobbelt carport har tagpap, 6x5,5m (udhæng ikke inkl.),  og hælder bagom (har tagrende hvor røret løber ned til brønd). Ydervæg på højre side kommer på senere.

På forhånd tak!

Mvh Lille Noobie ;-)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sæt du bare træbeton op som beklædning - hvis dine spær ikke kan holde til det, hvad vil du så gøre når der ligger 1T tøsne på tage? 😉
Det kan bestemt holde til træbeton plader. Kommer der sne så skal vægten af dem godt nok lægges oven i, da jeg går ud fr ata pladerne ikke pilles ned om vinteren.   
Men noget helt andet er hvorfor vil du have loftplader. Det sænker jo loftshøjden noget. Hvis du vil have en minimal sænkning af højde så vælg gode gammeldags træloft eventuel hvidlud. De kan sættes op under bjælker direkte uden forskalling.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 13-11-2022 23:06:40

Det kan bestemt holde til træbeton plader. Kommer der sne så skal vægten af dem godt nok lægges oven i, da jeg går ud fr ata pladerne ikke pilles ned om vinteren.   
Men noget helt andet er hvorfor vil du have loftplader. Det sænker jo loftshøjden noget. Hvis du vil have en minimal sænkning af højde så vælg gode gammeldags træloft eventuel hvidlud. De kan sættes op under bjælker direkte uden forskalling.  

 Hej Erik,

Jeg ville hellere ikke sænke lofthøjde for at være helt ærlig. Jeg troede bare det var det eneste mulighed. Men rigtig god ide med træloft!!!

Takker!

Mvh Lille Noobie ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis