Vaskemaskine W6565 centrifugerer dårligt, 1-3l restvand i pumpe

Hej

Jeg har en Asko W6565 som ikke pumper alt vand ud før/under centrifugering.
Jeg har set på to lignende tråde:
https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/245730/s/miele-vaskemaskiner-centrifuger-ikke
https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/245762/s/miele-w5825

Men, leder mig vist ikke til at løse fejlen.
Der står ca. 3l vand i maskinen efter endt vask og centrifugering på 1600omdr. (checket en gang)
Efter separat centrifugering står der igen ca. 1l vand, men nu er tøjet tørt.
Nogen der ved hvor meget vand der normalt skal stå i pumpen efter en vask?

Enkelte gange kan der ses en anelse streger, måske sæbe, på sort tøj, men ellers er der ikke problem med skylning.

Niveauføler: Slange afmonteret oppe ved føleren og der er pustet ned i slangen, der kommer luft ned til pumpen, så virker ikke stoppet.

Afløbsslangen har været godt stoppet til med skidt, men renset for halvt år siden.
Afløbsslange fra pumpe til 110mm kloak blev renset meget grundigt med rensebånd med "flaskerenserbørste", og derefter gennemskyllet med vandslange så den er ikke stoppet nu.

Ubalance - støddæmpere
Nogle gange centrifugeres der ved lave omdregninger, kan det have relation til slidte støddmpere? - hvordan kan man checke om støddæmperne er OK?
Maskinen er fra 2012 og været flittigt brugt, så det er ikke utænkeligt at de trænger til en udskiftning.

PS: Der er ingen fjedre til ophæng af kar, ud over to små stabiliseringsfjedre, hvoraf den ene vist er knækket og skiftet.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Korrigerer lige: 1/3l istedet for 1l (en margretheskål er ikke go til at måle små mængder   )
PS: Der er en lille smule sæbevand lige til sidst når det løber ud af tømmeslangen ved trevlesien.
jeg tænker at det er fordi at maskinen kommer ud af balance og ikke får cenfg tøjet godt nok så det endelig er rest vand fra tøjet du oplever som ekstra vand .Du skal være opmærksom på sæbemængden og overfyldning af maskinen , 30-40 ml flydende sæbe er rigeligt til en fuld maskine .Det er ikke alle programerne på maskinen der kan max kg .Det står som regel beskrevet i vejledningen til maskinen hvor mange kg de forskellige programmer kan tage .maskinen kan naturligvis have slidte støddæmpere men det er sjældent prøv og tryk på tromlen den skal virke fast og ikke slatten .Det er vigtigt at de 2 små fjedre i toppen er der og ikke er knækket .
Det er normalt at der er en liter eller sådan noget i pumpen når man tager sien ud
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis