Miele vaskemaskiner centrifuger ikke godt nok

Hej,

Har en Miele vaskemaskine der ikke centrifugerer ordentlig - tøjet er stadig meget vådt efter vask. Men, når vi efterfølgende kører seperat centrifugeringsprogram virker det fint. Har læst en tidligere trådt med stoppet luftslange. Er det samme udfordring her, selvom det virker seperat? Virker for mig mere som om, centrifugeringsprogrammet Ikke kommer op i omdrejninger ved alm. vask.

Mvh Claes 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Står der på displayet udfor programmet, hvilken hastighed der centrifugeres med?
Selve centrifugeprogrammet centrifugerer med højeste hastighed, hvis der ikke vælges en lavere.

fase
1.200 omdrejninger ved 30 grader jf. maskinen. Har lige kørt en 60 graders med 1.400 omdrejninger (jf. maskinen) og der måtte vi også lave en efterfølgende centrifugering. Centrifugeprogrammet kører med 1.400 omdrejninger.
Hvis centrifugeringen foregår ved 1400 omdr., når der vaskes, tyder det på, at der ikke pumpes vand nok ud. Når der bruges centrifugeprogram, virker alt som det skal. Et gæt på fejl er at der er fejl i programvælgeren.

fase
Det kan nu også være et tegn på at den ikke når at få vandet pumpet ud før centrifugering. Næste gang prøver du at lægge mærke til udpumpningen efter skylning. 
Når den pumper kan man tydelig høre hvornår maskinen er tom for vand. Pumpen stiger i hastighed i laver en stødende/slubrende lyd. Det skal helst ske hver gang der er skyllet. Hvis vandet ikke når at blive pumpet ud så får du heller ikke skyllet tøjet godt nok og der efterlades sæberester i tøjet.
Du skal være sikker på at trevle si ikke er stoppet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Nu du ‘siger det’ er det et stykke tid side, jeg sidst hørte slubrende lyde ved udpumpning, så det kan meget vel være, den ikke får pumpet sig selv tør inden centrifugering. Er vi så tilbage ved stoppet luftslange? Trevle sien ser fin ud.
Annonce
rens luftslangen og trykammeret så er den kørende igen .Det er typsik tegn på at en af disse ting er tilstoppet .fronten skal af og venstre sideplade ellers er det lige til .alt i alt kan det vel gøres på 45 min og det kræver ikke noget specielt værktøj -1 torx 30 og en 1 torx 20 1 mindre skruetrækker og en polygriptang skulle kunne gøre det
Det prøver jeg. Mange tak for hjælpen til alle! 🙂
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis