Stiga villa vil ikke starte.

Hej alle sammen. Jeg har lige købt mig en Stiga villa 14 HST fra 2010, da jeg prøvekørte startede den nødtørftigt, drejede ikke rundt så stærkt men den startede. Nu ville jeg så lige starte den idag, den kom igang på samme måde, og slukkede den igen. Ville så prøve en gang mere, og her skete der intet. Jeg har prøvet at starte den direkte fra plus til starteren, her vil den godt starte. Hvad kan det mon være? Måske startrelæ, men går de i stykker på denne måde?
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dårlige forbindelser eller startrelæet. Prøv at “kortslutte” de store kabler på startrelæet. Hvis du så kan starte er startrelæet synderen.

Søren O
Kunne den starte med batteriet på traktoren ?
Udover som beskrevet overfor...
Typisk er det en af sikkerhedskontakterne der er aktiveret hvis klipperen er helt død. (udover et dødt batteri)
Sikkerhedskontakt er typisk i sæde, klipper, kobling, bremse...

Vi prøver igen, i morgen --
Jeps, den starter fint med batteriet på traktoren, via startkabel direkte fra batteri til starter. Der kommer et ekstremt lavt, nærmest lydløst klik når jeg drejer nøglen om fra tænd til sluk. Men når nu den starter fint og så først slukker når jeg drejer nøglen til sluk, så er det vel ikke sikkerhedskontakter, eller tager jeg fejl? 
Du kan tjekke om der kommer styrestrøm frem til startrelæet..
Startrelæet ser typisk sådan her ud, det er den tynde der er styrestrøm, der kan være to tynde til styrestrøm, så skriv lige igen..


Vi prøver igen, i morgen --
Prøv at tag begge de tynde ledninger relæet, sæt så + og - på hver (det er ligegyldig hvilken ben der får + og - )
Hvis den så starter er relæet i orden (men pas på den kan starte i gear mv, da sikkerhedskontakterne er ude af funktion)

Vi prøver igen, i morgen --
Den fik jeg ikke, skal jeg tage de tynde ledninger af, og istedet sætte startkabler på?
Det forsøgte jeg i hvert fald, der skete ingenting. 
hvis du har sat startkabler på de to tynde ben på relæet, og maskinen ikke starter, er relæet defekt.
Men prøv lige først at kortslutte de to store poler på relæet, så skulle maskinen gerne starte. For lige at være sikker på det ikke er dårlige forbindelser der er problemet.




Vi prøver igen, i morgen --
Den startede fint med den kortslutning. Nå, jeg må skaffe mig et nyt relæ :) mange tak for svar!
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis