Mulig fugtskade i gulvet under gammel køkken

Jeg er storset lige flyttet ind i en andel og har derfor valgt at fjerne køkkenet da det var i virkelig dårlig stand og pga vi har fundet skimmelsvamp på murvæggen. Problemet ligger så i gulvet der var under køkkenet er ikke ligefrem i særlig god stand og mit spørgsmål er så om det kan reddes eller om hele gulvet burde rives up og omlægges med nye planker? 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er svært på billederne at afgøre om det er levende svamp/skimmel, eller om det er “døde” rester.
Personligt ville min prioritet 1 være at forsøge at finde årsagen til svamp/skimmel, og så fixe det.
Derefter finde ud af om gulvet hhv. murværket skal udskiftes eller repareres. Af dig selv eller prof’er.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
tak for svar, har fået min vens far til at kigge på det som arbejder med tilstandsrapporter og han mener at svampen er død eller nemt kan dræbes med hysan for at være sikker. Mit spørgsmål ville nok være om man kunne stille et Ikea køkken oven på det der gulv eller om det ville være helt hen i vejret? Gulvet er lige pt meget tørt og har nok taget skade af en gammel vandskade hvilket nok også er grunden til at det ser sådan ud
Jeg har meldt det til boligadministrationen og bestyrelsen, men de har stadig ikke svaret efter 10 dage…
Nu kender jeg jo kun din vens far fra din beskrivelse, men jeg ville vælge at få et firma der beskæftiger sig med den slags til at komme med en udtalelse.
Det koster, og derfor ville jeg henvende mig pr tlf. eller personligt til et medlem af bestyrelsen. Medmindre du bor et andet sted og overhovedet ikke har hastværk med at få det fixet.
Er der risiko for levende skimmelsvamp kan du jo ikke bo der, før det er undersøgt til hvilke rum det evt. har bredt sig.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Du bør ikke sætte et køkken oven på det viste gulv. Gulvet er færdigt, og bør hives op, man er også nød til at kunne se om der er skjult råd og svamp i den bærende underlæggende konstruktion.

Man har allerede givet op på det gulv for mange år siden, da man valgte at lægge laminat oven på.

Man behøver ikke nødvendigvis at lægge dyre planker, men gulvspån med linoleum eller vinyl eller klinker kan også være en mulighed.

Elektronikteknikeren
Enig med Gregeren, men synes det kunne være rart, og rimeligt, at tørre regningen af på nogen andre.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Mange tak for svar og ja jeg prøver også lige pt. at tørre den af på tidligere ejer som ikke ligefrem har behandlet lejligheden særlig godt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis