Terasse - oplysninger

Hej, vi har fået bygget en terrasse og fået en byggetilladelse med tilbagevirkende kraft, den er nu færdig, men kommunen beder om yderligere oplysninger:

        Kap. 2. Adgangsforhold (§ 48 - §62) Redegørelse for adgangsforhold ved yderdøre, herunder dokumentation i form af tegninger, illustrationer eller beskrivelser.

Det er vel bare dokumentation af dør til terrasse?

·         Kap. 5. Brand (§ 82 - § 158). Redegørelse for brandforhold, herunder tegninger med klassificering af bygningsdele, redningsåbninger og røgalarm.

Den her ved jeg ikke helt hvad jeg skal skrive, røgalarm er på gang ved siden af, men klassifivering?

·         Kap. 15. Konstruktioner (§ 340 - § 357). Spærberegninger, statiske beregninger eller dokumentation for bærende konstruktioner.

Det har slet ikke været brugt eller bedt om tidligere i processen, det er en en lille terrasse bygget på en eksisterende tilbygning, det er en tømrer der har foretaget den, ikke en ingeniør ;) -, hvad ville i skrive? 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det bare en terrasse, eller er den overdækket, evt. med lukkede sider?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 08-11-2022 10:45:15

Er det bare en terrasse, eller er den overdækket, evt. med lukkede sider?

 Nej, det er bare en 4,5X2,2m terrasse med 1.1 m rækværk rundt om, ingen overdækning.

BOFH skrev den 08-11-2022 16:59:26

Når en terrasse ikke er overdækket skal der ikke søges byggetilladelse.

https://www.bolius.dk/5-regler-du-skal-huske-naar-du-bygger-smaaprojekter-paa-grunden-2558

/BOFH 

Gæt hvorfor jeg spurgte?

Tag et billede af terrassen, send det til kommunen, og spørg om ikke sagen kan lukkes der hvis du lover ikke at gøre yderligere.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
JohnLarsen skrev den 08-11-2022 17:19:02

BOFH skrev den 08-11-2022 16:59:26

Når en terrasse ikke er overdækket skal der ikke søges byggetilladelse.

https://www.bolius.dk/5-regler-du-skal-huske-naar-du-bygger-smaaprojekter-paa-grunden-2558

/BOFH 

Gæt hvorfor jeg spurgte?

Tag et billede af terrassen, send det til kommunen, og spørg om ikke sagen kan lukkes der hvis du lover ikke at gøre yderligere.
Det er desværre en byggesagsrådgiver der insisterer på at disse ting mangler før projektet kan lukkes, men jeg prøver at sende billedet og se om det er nok.

 

Så du har en kommunal byggesagsrådgiver på?
Der ikke som BOFH har oplyst at du ikke behøver byggesag på terrassen?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Vi mangler oplysninger for at kunne afslutte byggesag 22/538708 ang. tagterrasse XX
 
 
Hej Daniel
 
Tak for din mail ang. færdigmelding af tagterrasse på 8 m² på ovennævnte ejendom.
 
Før vi kan afslutte byggesagen, skal du sende dokumentation for overholdelse af bygningsreglementets bestemmelser jf. byggeansøgningen, som vi har modtaget via Byg og Miljø.
 
Du skal derfor gøre følgende:
 
I ansøgningen i Byg og Miljø under punktet Færdigmelding af byggearbejdet, skal du dokumentere/redegøre for følgende:
 
·         Kap. 2. Adgangsforhold (§ 48 - §62) Redegørelse for adgangsforhold ved yderdøre, herunder dokumentation i form af tegninger, illustrationer eller beskrivelser.
·         Kap. 5. Brand (§ 82 - § 158). Redegørelse for brandforhold, herunder tegninger med klassificering af bygningsdele, redningsåbninger og røgalarm.
·         Kap. 15. Konstruktioner (§ 340 - § 357). Spærberegninger, statiske beregninger eller dokumentation for bærende konstruktioner.
 
Derudover skal du i ansøgningen i Byg og Miljø erklære at det færdige byggeri overholder byggetilladelsen og BR 18. Det gør du under punktet ”Erklæring om dokumentation for det færdige byggeri” ved at underskrive erklæringen med digital signatur.
 
Hvis det ikke er muligt at underskrive erklæringen i Byg og Miljø, kan du i stedet underskrive vedhæftede erklæring vedr. teknisk dokumentation og returnere til os.
 
Når vi har modtaget ovenstående oplysninger, vil vi kunne afslutte byggesagen. Vi vil så efterfølgende sende en ibrugtagningstilladelse.
 
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig.
 
JohnLarsen skrev den 08-11-2022 17:57:42

Så du har en kommunal byggesagsrådgiver på?
Der ikke som BOFH har oplyst at du ikke behøver byggesag på terrassen?
Ja , det er en (ny) kommunal sagsbehandler,jeg har fået byggetilladelse 

 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis