Terasse - oplysninger

Hej, vi har fået bygget en terrasse og fået en byggetilladelse med tilbagevirkende kraft, den er nu færdig, men kommunen beder om yderligere oplysninger:

Kap. 2. Adgangsforhold (§ 48 - §62) Redegørelse for adgangsforhold ved yderdøre, herunder dokumentation i form af tegninger, illustrationer eller beskrivelser.

Det er vel bare dokumentation af dør til terrasse?

·         Kap. 5. Brand (§ 82 - § 158). Redegørelse for brandforhold, herunder tegninger med klassificering af bygningsdele, redningsåbninger og røgalarm.

Den her ved jeg ikke helt hvad jeg skal skrive, røgalarm er på gang ved siden af, men klassifivering?

·         Kap. 15. Konstruktioner (§ 340 - § 357). Spærberegninger, statiske beregninger eller dokumentation for bærende konstruktioner.

Det har slet ikke været brugt eller bedt om tidligere i processen, det er en en lille terrasse bygget på en eksisterende tilbygning, det er en tømrer der har foretaget den, ikke en ingeniør ;) -, hvad ville i skrive? 

Hej, vi har fået bygget en terrasse og fået en... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Byggesagsmedarbejderen gør bare sit arbejde.
Den portal du søger byggetilladelse i har ca. en miliard rubrikker, og dem du selv har vinget af som relevante ved byggeansøgningen skal være udfyldt når du afslutter sagen.
Jeg vil gætte på de i 99% af rubrikkerne ikke kikker på hvad du uploader så i princippet kunne du bare vedhæfte dine feriefotos.
Hvis du vil lave det nogenlunde ordentligt så skal du bruge
pkt. 1 en plantegning med mål på døråbninger og niveauforskelle.
pkt 2 en beskrivelse af flugtveje
pkt. 3 hvis det som jeg tror drejer sig om en hævet terasse i træ så en beskrivelse af valg af dimmensioner og et par ord om i følger sbi vejledning 254

Selvbygger med stort S. 
BOFH skrev den 08-11-2022 16:59:26

Når en terrasse ikke er overdækket skal der ikke søges byggetilladelse.

https://www.bolius.dk/5-regler-du-skal-huske-naar-du-bygger-smaaprojekter-paa-grunden-2558

/BOFH 

jeg mener det kun er terrasser under 30cm over jorden som ikke kræver byggetilladelse. Dette er jo en tagterrasse og derfor er det vel relevant med bæreevne og adgangsforhold?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tror nøgleordet her er TAGterrasse, den detalje fremgik ikke tidligere.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ups, jeg havde overset “terrasse bygget på en eksisterende tilbygning”. Nu forstået jeg bedre spørgsmål ang. spær og flugtveje.
Komas har derfor ret.
Gad vist om du kan nøjes medstifter oplyse materialer og dimensioner for tilbygningen(tag og vægge(afhængig af hvad terrassen hviler på))og terrassen. Ellers ender du med at skulle skaffe ingeniørberegninger.
Jeg tænker ikke flugtvejene er ændrede, bortset fra at der måske er tilføjet en mulighed via den nye terrasse.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Jeg ville gribe knoglen eller forfatte en mail til den sagsbehandler, der vitterligt afslutningsvis opfordrer til samme ved spørgsmål. Det må være enklest at give dem, hvad de ønsker, end gætte sig frem til, hvad de ønsker 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også