Inden støbning af gulv med gulvvarme

Jeg vil høre inden der skal støbes i min gang, om det tagpap, som er foran døren, om det skal fjernes? Det skal siges, at der efterfølgende skal sættes en helt ny dør i.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal laves kantisolering langs alle ydervægge samt ved døren, så det murpap der er ved døren kan du bare fjerne.

Selvbygger med stort S. 
husk også afstandsfødder under rionettet  så det kommer lidt op i betonlaget.  
Mads J skrev den 04-11-2022 19:36:09

husk også afstandsfødder under rionettet  så det kommer lidt op i betonlaget.  

 Kan du lige forklare mig,  hvorfor det er vigtigt med afstandsfødder under rionettet?

BOFH skrev den 04-11-2022 17:31:22

Enig mht isolering, men tror murpappet er der for at forhindre fugt fra soklen i at vandre op i karmens bundstykke. Det skader ikke at lade det sidde.

/BOFH 

 


Men når jeg skal have varme i gulvet, kantisolering og der skal ny dør i, er det så ikke bedst at fjerne murpappet?


Annonce
Karimari skrev den 05-11-2022 00:25:48

Mads J skrev den 04-11-2022 19:36:09

husk også afstandsfødder under rionettet  så det kommer lidt op i betonlaget.  

 Kan du lige forklare mig,  hvorfor det er vigtigt med afstandsfødder under rionettet?

 Ellers lægger du bare et lag beton ovenpå nettet.. nettet skal indstøbes, for at armere. 


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Karimari skrev den 05-11-2022 00:25:48

Mads J skrev den 04-11-2022 19:36:09

husk også afstandsfødder under rionettet  så det kommer lidt op i betonlaget.  

 Kan du lige forklare mig,  hvorfor det er vigtigt med afstandsfødder under rionettet?

 For at opnå den nødvendige styrke i gulvet. Et betongulv hvor armeringen bare ligger under gulvet er ikke ret stærkt og har større tendens til at slå revner. Derfor skal rionettet minimum 25 mm op i betonlaget

Husk også, at der skal laves jordforbindelse til rionettet 
https://www.sik.dk/erhverv/elinstallationer-og-elanlaeg/vejledninger/tidligere-vejledninger-arkiv/artikler/krav-udligningsforbindelser
Hej Karimari.
Det er ikke et krav at tilslutte armeringnettet til “jord”, men en anbefaling, iht. Overstående link. Normalt ville jeg ikke gøre det i et rum som du er ved at lave, men ville gøre det i vådrum, da en opfugtning af betonplader kan ske.

Iht. Opklodsning af armeringsnettet. Det er klart at føre den op fra isoleringen vil bidrag yderligere til trækstyrken i gulvet. Men igen, det er et lille rum, hvor du nok ikke kommer til at belaste gulvet særligt meget, så det er af mindre betydning.

Få tilføjet noget kantisolering, gerne så meget som muligt.

Vær omhyggelig når I støber, så det bliver så plant som muligt, så er efterfølgende gulvarbejde meget nærmere.

Pøj med det - og godt weekend :)
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis