Indstilling af effektforbruget af ovn? Line1986 34 8620 29-10-2022 12:50 Hva betyder det og skal det ændres? 15 svar 1 2 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
S. Fabrin 19658 4400 29-10-2022 13:18 Hvis din ovn er tilsluttet samme gruppe som din kogeplade, som sikkert er forsikret med 16A, behøver du ikke foretage dig noget. For at finde ud af om ovnen er på samme gruppe som kogepladen, slukker du for gruppen med kogepladen og ser, om du kan tænde ovnen. Hvis ovnen ikke virker, er den på samme gruppe, og du skal ikke foretage andet end at tænde for gruppen igen. fase
Line1986 Trådstarter 34 8620 29-10-2022 15:47 S. Fabrin skrev den 29-10-2022 13:18:55Hvis din ovn er tilsluttet samme gruppe som din kogeplade, som sikkert er forsikret med 16A, behøver du ikke foretage dig noget. For at finde ud af om ovnen er på samme gruppe som kogepladen, slukker du for gruppen med kogepladen og ser, om du kan tænde ovnen. Hvis ovnen ikke virker, er den på samme gruppe, og du skal ikke foretage andet end at tænde for gruppen igen. Altså slukker på eltavlen/relæ?
je_ns 13005 29-10-2022 15:50 Line1986 skrev den 29-10-2022 15:47:02S. Fabrin skrev den 29-10-2022 13:18:55Hvis din ovn er tilsluttet samme gruppe som din kogeplade, som sikkert er forsikret med 16A, behøver du ikke foretage dig noget. For at finde ud af om ovnen er på samme gruppe som kogepladen, slukker du for gruppen med kogepladen og ser, om du kan tænde ovnen. Hvis ovnen ikke virker, er den på samme gruppe, og du skal ikke foretage andet end at tænde for gruppen igen. Altså slukker på eltavlen/relæ? Sæt et billede ind af din eltavle, så er det meget nemmere at guide dig. Vi prøver igen, i morgen --
S. Fabrin 19658 4400 29-10-2022 15:58 Du skal ikke slukke på relæet, som er mærket med HFI eller HPFI, men på den sikringsgruppe mærket med komfur. Hvis du tager et billede af gruppetavlen, skal jeg prøve at vise dig, hvilken gruppe det drejer sig om. Du kan også prøve at slukke for den gruppe med den bredeste afbryder og se om ovnes display slukkes. fase
PRW 86 29-10-2022 17:52 Der hvor der står kogeplader klikker du de 4 ned på en gang, prøv at tænde for ovnen..Kan ovnen ikke tænde så slukker du ovnen igen og klikker de 4 op igen. Nu der så strøm til igen. Nu du kørende, og skal ikke fortage dig andet end at lave mad :)
Line1986 Trådstarter 34 8620 29-10-2022 18:32 Ovnen kunne godt tænde selvom de var slukket? Har det noget at sige at kogepladen står til venstre for ovnen og at ovnen som sagt er indbygning og i et skab? Ovnen er sat i et stik på væggen som kogepladen ikke er i
PRW 86 29-10-2022 19:03 Umiddelbart så din ovn så bare sat til i en alm. stikkontakt. Tænker hvis du slukker den der hedder F5 køkken, at ovnen ikke kan tænde ik ? (Fik du tjekket om dine kogeplader virkede da gruppen (kogeplader) var slukket, er bare nysgerrig) Jeg ikke ekspert men hvis den bare er sat i en alm. stikkontakt så der en 13A sikring tilsat og som jeg ser det så kører den også lyset osv. i køkkenet. Håber ikke du også har en opvaskermaskine tilsluttet på den sikring.. Det ikke nok med en 13A til et komfur samt lys/køleskab osv. i køkkenet du skal ha 16A, du vil nok opleve den "springer" sikringen, altså den slår fra. Der også mulighed for den er meget langsom om at varme op fordi den ikke kan trække nok strøm. Du har som jeg ser det 4x16A på dine kogelader og 1x13A til resten.. Du kan snildt koble dit komfur på kogeplade gruppen og ville også gøre dette. Har selv 3x16A på mit komfur, 3x16A på opvaskermaskinen og så 1x13A til lys og køleskab.
Discrusio 401 29-10-2022 19:14 PRW skrev den 29-10-2022 19:03:14Har selv 3x16A på mit komfur, 3x16A på opvaskermaskinen og så 1x13A til lys og køleskab. Hvad dælen er det for en opvaskemaskine du har, der bruger 3x16A?
Discrusio 401 29-10-2022 19:17 Line1986 skrev den 29-10-2022 18:32:18Ovnen kunne godt tænde selvom de var slukket? Har det noget at sige at kogepladen står til venstre for ovnen og at ovnen som sagt er indbygning og i et skab? Ovnen er sat i et stik på væggen som kogepladen ikke er i Måske bruger din kogeplade kun 2 faser, og man så kan trække den sidste fase over til ovnen!