Støbning af entre-gulv i 80'er lejlighed

Hej,

Jeg har købt en lejlighed der er opført i 1981. I entreen (4m2) er der i dag det originale fyrtræsgulv, der lægger på strøer ovenpå betonelementet (hele lejligheden er opført af betonelementer). 

Lejligheden er på første sal og vi har ingen underbo (parkeringsdæk i stuen). 

Vi vil meget gerne have fjernet fyrtræsgulvet, for at lægge klinker i entreen. For at kunne det tænker jeg umiddelbart det mest korrekt er at fjerne alt, lægge et lag isolering (leca?) og derefter et lag beton (7cm).
Er der noget jeg tager fejl af eller skal være opmærksom på? Der er og skal ikke være gulvvarme.

Håber på et par gode inputs!
Hej, Jeg har købt en lejlighed der er opført i... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lidt en fuglerede må man sige. 
Jeg ville så bygge op med strøer igen, som kan klodses op med kiler til rette niveau. Her på føromtalte pladelag. Rockwool mellem strøerne.

Elektronikteknikeren
Ja, den løsning overvejede jeg også. Kan læse mig til at det ikke anbefales at bruge klinker over 30x30cm på gulvgips - så jeg antager, at der er en smule flex ift. støbt gulv. 

Vi har allerede indkøbt 30x60 klinker (vi bruger samme klinker som vi har fået på vores andet badeværelse).
Jeg hælder meget til at støbe det, så vi får et helt fast gulv, og så må vi gå lidt på kompromis på isolering. Det er trods alt kun 4m2. Men er det helt skidt hvis jeg laver følgende opbygning:

- 0-5cm leca eller sand til at dække de største ujævnheder (leca vejer mindre)
- 5cm flamingo
- 7cm beton med rionet

Betonen vil veje omkring 600kg og som sagt er det en bygning fra 80erne med betonelementer.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg ville rette det af med flydespartel (rør løftes midlertidig). Udlægge eps i to lag, nederste lag skal kun være tykt nok til at dække op over rørene så det kan udskæres til nedlægning imellem dem. Til sidst udstøbes ovenpå svalehaleplader.

Med denne opbygning får du maksimal isolering og minimal tykkelse på et bærelag som kan holde til dine 30x60.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også