3 fase motor kondensator valg raket start/holde på strøm

Hej all ;)
Jeg er ny og søger hjælp til at finde en  løsning til min motor :)
Motor 3 kwh 5,65A 2900 rpm som jeg gerne vil kunne holde kørende når jeg skifter net.
Jeg har et space på 1-3 sek. hvor jeg gerne vil holde gang i motor når jeg skifter strøm net.
Er dette muligt men kondensator ?
Hilsen Testdude

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kondensator: nej!
Et svinghjul måske?
Ellers hedder det en 3-fase UPS (Dyrt!).

Fase følgen skal også passe, ellers risikerer du at motoren skifter omdrejningsretning, og så skal du bare se løjer. Du er nødt til sørge for, at fasefølgen i det mindste er den samme for begge forsyninger. 

fase
Velkommen på lds.
En UPS er et apparat som kan holde strøm i nogle minutter eller mere. Det bruges typisk til meget vigtige  installationer f.eks. computer operations lokaler ell.lign. Jeg har kun set det med 230 V  Det indeholder naturligvis et batteri og så noget styring som kan klikke over på batteri hvis strømmen går. 
Prøv at google >3 faset UPS< så kan du se hvad der kommer. Det er store anlæg så der er ikke lige priser på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Testdude skrev den 25-10-2022 22:09:57

ups ?

Sorry, indforstået begreb.

UPS = Uninterruptible Power Supply. Findes i alle mulige størrelser fra <1 kVA til >100 MVA, både 1- og 3-faset. Engang et dansk industrieventyr (Silcon), nu APC i USA (www.apc.com).

Svinghjulet er billigere.

Annonce
Tog lige et hurtigt check på nettet. 3-fase UPSer starter ved 10 kVA og koster nogenlunde det samme i US$/EUR (10k).

En historie (sorry, kan ikke lade være).
På min tidligere arbejdsplads med ~400 medarbejdere (kontorer, administration, salg, osv.) samt en server-farm til 80 salgskontorer i hele Europa havde vi et strømudfald, hvor hele bydelen blev lagt død i et par timer (den sædvanlige idiot med en gravko).
Mærkede vi det? Nej. lyset blinkede ikke en gang.
Vores HW/IT folk havde installeret en UPS som kunne holde hele molevitten kørende i ca. 15 minutter. Batterirummet var på størrelse med et stort soveværelse. Oveni en Dieselgenerator som startede på under et minut, så de 15 min. UPS driftstid slet ikke var nødvendig.
Livrem og seler, og pokkers dyrt at installere, men 100x billigere end at lægge 80 salgskontorer ned og irritere kunderne.

Jeg var dybt imponeret.

S. Fabrin skrev den 25-10-2022 22:16:00

Fase følgen skal også passe, ellers risikerer du at motoren skifter omdrejningsretning, og så skal du bare se løjer. Du er nødt til sørge for, at fasefølgen i det mindste er den samme for begge forsyninger. 

Dette er der styr på 🤣🤗🤗

Har prøvet de sidder modsat 😵‍💫
Bent Andersen skrev den 25-10-2022 23:07:58

Tog lige et hurtigt check på nettet. 3-fase UPSer starter ved 10 kVA og koster nogenlunde det samme i US$/EUR (10k).

En historie (sorry, kan ikke lade være).
På min tidligere arbejdsplads med ~400 medarbejdere (kontorer, administration, salg, osv.) samt en server-farm til 80 salgskontorer i hele Europa havde vi et strømudfald, hvor hele bydelen blev lagt død i et par timer (den sædvanlige idiot med en gravko).
Mærkede vi det? Nej. lyset blinkede ikke en gang.
Vores HW/IT folk havde installeret en UPS som kunne holde hele molevitten kørende i ca. 15 minutter. Batterirummet var på størrelse med et stort soveværelse. Oveni en Dieselgenerator som startede på under et minut, så de 15 min. UPS driftstid slet ikke var nødvendig.
Livrem og seler, og pokkers dyrt at installere, men 100x billigere end at lægge 80 salgskontorer ned og irritere kunderne.

Jeg var dybt imponeret.

Tak Bent 👊

Det er lige dette som søges 👍🏻
Pris er ikke problemet på min opsætning.
Har kigget hurtigt på nettet & skal lige bruge aften på at finde den rigtige.
I DK er der kun fundet 230v
Mit optimale vil være
10 kWh
380v
12 A
Men dette findes på Alibaba eller made in china
🙏
1000 tak for hjælpen 🎂
Den er da ikke tossede ?
Men må læse noget mere efter job.
Som jeg kan læse rated Power
380vac er dette ikke AC ?
Sorry lidt noob 🤪
Jo 380vac Er 380 Volt AC 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis