Hænge overskabe tæt på varmtvandsbeholder og evt. hvordan ?

Hej, 
Jeg havde nogle ældre overskabe (fra et køkken vist), mener det er fra et IKEA køkken, som jeg overvejede at hænge op i mit bryggers. 

Jeg har dog kæmpe tvivl og usikkerhed lige nu om det overhovedet lader sig gøre: 

a) Bør man hænge noget op tæt på en varmtvandsbeholder ? Se billede. Havde naturligvis tænkt mig at efterlade 5-10 cm mellem rum. Planen var et hænge et skab på hver side. Beholderen er jo ikke varm eller noget, så er der noget problem i at hænge noget op så der ikke er luft omkring den? 

b) Hvis ja, så er jeg havnet i et nyt problem, da jeg ikke helt forstår hvordan man i sin tid har haft de her overskabe monteret. Hængt op. Jeg kan umiddelbart ikke se, hvordan jeg skulle kunne hænge det op ? se billede. 
Nogen der har enten den gyldne nøgle til hvordan man hænger det her type skabe op - eller nogen der har et trick/forslag til hvordan jeg ville kunne gøre det hvis jeg ønskede at smide det op som det står der? 

bedste hilsner 
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke din varmtvandsbeholder..
Men skabene mangler et vinkelneslag i hvert hjørne foroven.. 
Jeg har lige smidt en hel stak ud.. Men har måske et par ekstra liggende..
Hvor i landet er du?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hej Lyhne
Det er sku da det, burde virke ja! Ved du om det er sådan de normalt hænge op sådan nogle skabe her? Tænker det er nogle standard ikea skabe... 

Jeg er I holder til i hornbæk, er dog i kbh på næsten daglig basis

Det er vel sådan noget her der normalt går til dem
https://www.ikea.com/dk/da/p/utrusta-hjornebeslag-forzinket-40305971/
Ja, det er sådan de hænges op, normalt..
Nej, det er ikke de beslag, du linker til.. 
Altså, hvis ikke de skal være super pæne, kan du bare bruge et par almindelige vinkler fra f.eks. Jemogfix..
Ellers tror jeg måske de fås i Ikea, I deres stump-afdeling..
Jeg finder lige link/foto..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Taget fra en ikea-vejledning🙂
Jeg er i Næstved, så vi er ikke helt tæt på hinanden..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

De sidder faktisk fastgjæet i de forberede huller i siderne, så de runde huller vender mod bagvæggen. De skal så spændes bagud, med et ekstra små beslag.. 
Her er link til vejledningen..

Vejledning 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Dem Lyhne1 linker til er de helt rigtige.
Siden med de 6 huller skal monteres lodret på indersiden af skabet, siden med det store hul skal også sidde lodret op mod væggen og passer i undskæringen i bagpladen.
Der mangler et par ting:
Foran det store hul skal der sidde en speciel plade som griber i de vandrette riller på beslaget.
Og der skal bruges nogle specielle spånpladskruer med lille hoved til montage i skabet.

 Det ser ikke ud som overskabe. Jeg tror at det er en del af problemet. Overskabe er ikke åbne øverst, de er beregnet til at sidde under en bordplade. Det skal naturligvis ikke hindre dig i at bruge dem som overskabe. 
m.h.t. vandvarmer så er den og skabene helt ligeglade med om de monteres helt tæt på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tænk det så jeg først nu,  du har ret Erik.. metalskinnerne foroven er jo dem de bruger i underskabe..  hvor en bordplade kan fastgøres gennem de små huller.. 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis