Husqvarna rider starter ikke på nøglen

Hej alle sammen. Min husqvarna Rider vil ikke starte på nøglen, der sker intet, end ikke et klik når jeg drejer. Hvis jeg giver starteren direkte strøm fra plus på batteriet, starter den uden problemer. Jeg har så prøvet et startrelæ fra en lignende model, her starter den uden problemer. Men, inden jeg farer ud og køber et nyt startrelæ, er der så ting jeg kan måle på mit eget relæ og måske finde en fejl der kan udbedres? Jeg har multimeter, men ikke viden om hvor jeg skal måle. På forhånd tak :)
Hej alle sammen. Min husqvarna Rider vil ikke... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er det nødvendigt med ny stelledning? Hidtil har der jo kun været de to små ledninger, er det ikke tilstrækkeligt? Jeg har ikke lige ledninger tilgængelige. 
Det var præcis dét der skulle til, jeg fandt en stump ledning. Hvor er det fedt!! Tusind tak til jer, Jens og Søren, for at føre en lallende amatør igennem til lortet virkede. Det er jeg meget taknemmelig for :)
Tak for tilbagemeldingen. 

Søren O
For maksimal læring, hvad er så egentlig den lille blå ledning til? Jeg kan så nu forstå at den lille røde er strøm til tændingslåsen, men ville også gerne vide hvad den anden er til. Så er der chancer for jeg er helt selvkørende næste gang ;)
Annonce
Virker dine sikkerhedskontakter, efter det nye relæ er monteret ?
Der er en kontakt i sædet, og hvis klipperen er koblet ind, og måske en i kobling/bremsen.

Vi prøver igen, i morgen --
Den lille blå ledning sender 12 volt fra tændingslåsen (når du drejer nøglen i tændingslåsen til startposition) til spolen i startrelæet. Hermed aktiveres startrelæet så selvstarteren kører.

Søren O
je_ns skrev den 26-10-2022 12:02:23

Virker dine sikkerhedskontakter, efter det nye relæ er monteret ?
Der er en kontakt i sædet, og hvis klipperen er koblet ind, og måske en i kobling/bremsen.

 Nej, det gør de egentlig ikke. Nu bliver jeg helt i tvivl om de gjorde inden 😂

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis