Kan man skrue Onduline Bitumen fast?

Jeg står overfor at skulle skifte taget på mit kolonihavehus.
Der ligger et gammelt tagpaptag med lægter ovenpå, og på lægterne sidder der et gammelt ondulinetag som jeg vil udskifte.

Mit spørgsmål er om det vil være en mulighed at skrue det nye tag på eller man skal bruge de tagsøm som de skriver på deres hjemmeside?

Mvh. 
Anders
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan naturligvis skrue det fast, men det kræver at du finder en tætnings skive der passer til skruerne. Det vil helt sikkert være det nemmeste at bruge de søm som er beregnet til pladerne. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis du bruger de skruer som er til ståltrapetz i bunden af pladen vil du sagtens kunne skrue dem fast så det bliver tæt, Men det skal osse være i bunden af bølgen for der er der et underlag at spænde i mod.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg tror det kan blive et problem at skrue Onduline fast i bund af bølgen. Den er buet også i bunden så det vil strække pladen lidt i siden af bølgen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Personligt ville jeg ikke være bange for at sætte dem i bunden af bølgen

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak for svarene. Jeg har fulgt med med stor interesse selv om jeg først svarer nu. Jeg regner med at bruge montageskruer i bunden af bølgerne. Der er allerede et andet tag under som godt nok sikkert er langt fra perfekt, men min plan er at indenfor en årrække skal jeg bygge nyt hus (5-10 år) så jeg prøver dette og tror også selv på at det nok skal holde tæt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis