Solceller på altan - bruge strøm uden at sælge?

Hej alle kloge mennesker :)

Så er jeg på den igen - Sidder og kigger på semi flexible solceller ( 150 w ) med en dejlig lav vægt.
Jeg har en stor altan direkte mod syd, og tænkte om den ikke skulle beklædes med solceller.

Men men her kommer et par spørgsmål:
1:Et tysk firma ( we do solar ) har en micro inverter til deres balkon solceller, som kan kobles direkte i en stikkontakt og så bruger systemet strømmen fra solcellerne først. Path of least resistance ?
Men må man det i Danmark ?

2:Spørgsmål nummer 2: Hvis det er muligt at gøre dette, skal man så stadigvæk igennem en masse tilladelser ?
Kan se at vores basis forbrug ligger i en 3-4 kilowattimer om dagen ( standby, fryser, køleskab ect ), Så tænker at 10 solpaneler á 150 w, ikke burde lave meget mere end hvad der forbruges - uden for sommeren.

Ville være super om man kunne lege lidt med solceller, uden det helt store hurlumhej :)

Link til solceller som jeg overvejer: https://www.alibaba.com/product-detail/Solar-Panels-Balcony-Flexible-Solar-Panel_62023053828.html?spm=a2700.7724857.0.0.2d9d23eaAGKuRi&s=p

Hej alle kloge mennesker :) Så er jeg på den igen... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Johns777 skrev den 17-10-2022 14:58:34

I styrer bare det show selv fremover, men man begynder da at forstå hvorfor det kun er de samme få personer der svarer herinde.

Jo, men hvis der var mange der reagerede som du gør, så ville siden hurtigt blive uinteressant. Og ville efter et stykke tid sikkert blive lukket.

Håber du bare havde en dårlig dag 🍷

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Mikroomformerne, som ofte installeres af privatpersoner i andre EU-lande (f.eks. Hoymiles HM-600), sættes i stikkontakten. Inverterne er certificeret til at stoppe produktionen af vekselstrøm på en brøkdel af et sekund, når stikket trækkes ud. Det er virkelig mærkeligt at det endnu ikke er mere udbredt i Danmark.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis