Solceller på altan - bruge strøm uden at sælge?

Hej alle kloge mennesker :)

Så er jeg på den igen - Sidder og kigger på semi flexible solceller ( 150 w ) med en dejlig lav vægt.
Jeg har en stor altan direkte mod syd, og tænkte om den ikke skulle beklædes med solceller.

Men men her kommer et par spørgsmål:
1:Et tysk firma ( we do solar ) har en micro inverter til deres balkon solceller, som kan kobles direkte i en stikkontakt og så bruger systemet strømmen fra solcellerne først. Path of least resistance ?
Men må man det i Danmark ?

2:Spørgsmål nummer 2: Hvis det er muligt at gøre dette, skal man så stadigvæk igennem en masse tilladelser ?
Kan se at vores basis forbrug ligger i en 3-4 kilowattimer om dagen ( standby, fryser, køleskab ect ), Så tænker at 10 solpaneler á 150 w, ikke burde lave meget mere end hvad der forbruges - uden for sommeren.

Ville være super om man kunne lege lidt med solceller, uden det helt store hurlumhej :)

Link til solceller som jeg overvejer: https://www.alibaba.com/product-detail/Solar-Panels-Balcony-Flexible-Solar-Panel_62023053828.html?spm=a2700.7724857.0.0.2d9d23eaAGKuRi&s=p

Hej alle kloge mennesker :) Så er jeg på den igen... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Johns777: De solceller som trådstarter ønsker at bruge er på 800 W Det er så lidt over 3 A. Så det er lidt irrelevant at bringe 10 og 13 A ind i debatten. Det er kun med til at forvirre begreberne.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Øv hvor er det træls, at man ikke må lave sig et mikro anlæg.

Hvis jeg skal have koblet et anlæg til, på feks 700 watt eller 1000 watt, er der så en tilslutningsafgift til elselskabet ?

Jo, det er træls.
Men så lav et off grid net hvor du kan drive TV, køleskab, fryser div. ladere etc etc.
Når solen så går ned kan du jo flytte de nødvendige stik over i det store net.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Nu er det jo ikke nogen stor lovovertrædelse at prøve denne. Især da hvis det er godkendt i et andet EU land. Men man skal ikke være for optimistisk med hvad det giver. Der er mange ting der skal falde i hak for at det bliver bare nogenlunde optimal.
Din balkon skal vende rigtig i forhold til solen.
Det er kun på de allerbedst dage det giver fuldt ud 800 w
Så skal dit forbrug også netop være stor når solen skinne rmaks. Det sidste er svært med f.eks. køleskab da den slår fra på termostat, og når solen skinner har man ofte ikke brug for at tænde lys. Ladere til tablets m.m. ar lidt peanuts i det spil. 

ev elmand skrev den 16-10-2022 22:54:44

Johns777: De solceller som trådstarter ønsker at bruge er på 800 W Det er så lidt over 3 A. Så det er lidt irrelevant at bringe 10 og 13 A ind i debatten. Det er kun med til at forvirre begreberne.  

Det er sgu utroligt så meget brok og flueknepperi der er herinde efterhånden når man svarer på noget. Svaret var til Kovas og slet ikke til trådstarteren og kun for at fortælle at der er en risiko ved systemet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Det er hverken brok eller flueknepperi, når Erik eller jeg har svaret. Og hvis svaret var til Kovas, kunne du jo bare have skrevet, at det var til ham. 

fase
Johns777 skrev den 17-10-2022 06:52:40

ev elmand skrev den 16-10-2022 22:54:44

Det er sgu utroligt så meget brok og flueknepperi der er herinde efterhånden når man svarer på noget. Svaret var til Kovas og slet ikke til trådstarteren og kun for at fortælle at der er en risiko ved systemet.

Da jeg spurgte var det jo fordi jeg ikke kunne se problemet. at du svare kun til mig gør jo ikke svaret mere korrekt set ud fra  evelmands og fabrins viden. Så det er vel relevant at de  mener noget andet. Det er jo ganske almindeligt at der er forskellige meninger herinde. det vil altid være op til den enkete at vurdere hvilken løsning eller udsagn man tror på. Når du feks nævner you tube. så tænker jeg,at noget som sælges på alibaba og roses på yt ville jeg almindelig vis gå langt udenom.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
tænkte på noget, men da det ikke har med trådstarters problem at gøre har jeg slettet det igen. 

S. Fabrin skrev den 17-10-2022 08:38:56

Det er hverken brok eller flueknepperi, når Erik eller jeg har svaret. Og hvis svaret var til Kovas, kunne du jo bare have skrevet, at det var til ham. 

I styrer bare det show selv fremover, men man begynder da at forstå hvorfor det kun er de samme få personer der svarer herinde.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Johns777 skrev den 17-10-2022 14:58:34

S. Fabrin skrev den 17-10-2022 08:38:56

I styrer bare det show selv fremover, men man begynder da at forstå hvorfor det kun er de samme få personer der svarer herinde.

Det er i mine øjne kedeligt, at du føler dig dybt krænket over vore svar. Det er fra min side ikke et spørgsmål om at styre showet, men at give svar som jeg tror er rigtige. Hvis mit svar ikke rigtigt eller der er andre løsninger accepterer jeg det uden at blive fornærmet/krænket. Hvad er det, der er forkert i mine svar? Det vil være fint, om du vil svare på det. 

fase
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis