Sambygning af udhus og hus.

Vi skal lave bryggers mellem disse bygninger, men hvordan får vi lavet tag tæt?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Der er tydeligvis højde forskel på de 2 huse, og det mindre hus er ret lavt. Så det er nok ikke flad tag der kan bruges. 
Så der skal rejses nogle spær hvor de sidste til begge sider går ind i tagkonstruktionen på de eksisterende huse. 
Så skal der laves skotrende i begge sider. Det vil sige ca. 0,5 m tag kryds finer plade skråt op på både de nye spær og ud på de eksisterende spær. Afsluttende ind imod huset med en lille forhøjning. Oven på det brændes tagpap på og derpå igen skotrende inddækning. Sådan ville jeg lave det, men der er andre metoder. 
Så kan tagplader skæres til så vandet ledes ned i denne skotrende 
Dette er en meget vigtig del af jeres bygning så hvis i er i tvivl så ville jeg nok vælge en tømrer til at hjælpe med selve tag konstruktionen.
Så kommer opgaven med at få vandet ledt væk. Jeg kan se at der er tagnedløb i begge ender på hovedhuset, medens det mindre hus ikke får afledt vand i den nærmeste ende hvis i kommer med en tilbygning. Det skal der også blive styr på. 
Muren skal sikkert op i højde med hovedhuset, så det vil også ramme ind på taget af det mindre hus. Så skotrenden der skal på den nederste del være lige ned så der også bliver tæt ind imod huset. 
Igen ville jeg nok tage fat i blikkenslager hvis ikke du / tømrer mener at kunne lave det. 
Det bliver i øvrigt et spændende projekt også med muren. Du skal jo have den fine gesims ( magen til min )ført videre i muren på tilbygning   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik
Vi har fået tilbud på tag alene på 183.000 kr. Der vil blive lagt spær op og muret op og taget et stykke af tag. Det er tagpap. Firma roder rundt i vores aftaler så nu har vi valgt at finde en anden løsning. Vi skulle selv sørge for spær og opsætning af dette samt nedtagning at tagstykke.
Men  det er meget dyrt for at lave et tag syntes vi, så tænkte på alternativer evt.

Firma roder rundt i vores aftale
Her kunne det være på plads med en forklaring. Ensidig naturligvis da det kun er fra dig det kommer. 
Altså i murer selv, indgreb i begge tagkonstruktioner betaler og sætter selv spær på, og så skal et firma lave taget ? 
Hvis det også omfatter skotrender ovenlys vinduer osv. så kan prisen være ok. 
Det så i første indslag kun ud som om i er i indledende fase. Men hvis i er godt i gang så kunne det være fint med foto eller tegninger så der kan svares mere præcis.
Det fremgår ikke hvor i landet du bor, men her lader vi lokal tømrer lave sådan noget på timeløn. På den måde får man fuld valuta for sin egen indsats, og egne evner til at holde tidsplan. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik
Vi bor på Lolland.
Vi ville ikke lave noget selv og det er incl 1 ovenlys vindue til 4200 kr. Men han har givet pris på nogle ting der ikke skal laves såsom fyrrum, fasade på garage osv.
Jeg tror vi prøver at se om et andet tømre firma kunne give et tilbud på det vi gerne ville have lavet.
Men derfor var jeg interesseret i ideer til hvordan man kunne føre tagene sammen 👍
Og ikke mindst om man kan lave det tæt når der er så stor niveau forskel.
Tak for dine input og selvfølgelig skal man høre siden fra 2 sider
Det kan sagtens laves tæt selv om der er forskel i højde. 
Her på siden hører vi altid kun sagerne fra en side. Og det er også ok når man som du nu er nemlig ærlige om omfanget af opgaven. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis