Bordopvaskemaskine lækker

Min bordopvaskemaskine har nu ca kørt hveranden dag siden februar. Og nu lækker den altså sæbevand underneden maskinen og ikke ud af døren.
Er der nogen der ved om garantien dækker den slags, eller om der er nogen man selv kan gøre?
Slanger ser umiddelbart ok ud. Når jeg skruer beslaget af i bunden synes jeg det ligner vandet kommer fra Venstre forreste side hvor der også sidder en slags fyldt vandbeholder.

På forhånd tak,

Ditte
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Garantien dækker hvis der er en defekt som du ikke selv er skyld i.
Men check lige i brugsanvisningen, at der ikke er en rengørings-, afkalknings- eller anden procedure du med mellemrum skal foretage. Og som du ikke har fået gjort.
For hvis det er tilfældet, og det forårsager spildet, så får du sikkert en regning på reparationen.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 09-10-2022 18:03:45

Garantien dækker hvis der er en defekt som du ikke selv er skyld i.
Men check lige i brugsanvisningen, at der ikke er en rengørings-, afkalknings- eller anden procedure du med mellemrum skal foretage. Og som du ikke har fået gjort.
For hvis det er tilfældet, og det forårsager spildet, så får du sikkert en regning på reparationen.

 Jeg har tjekket brugsanvisning. Det jeg nu er tvivl om er om afløbsslangen har kunne tømme sig ordentligt. Den sidder jo faktisk en smule opad derpå vandhanen. Tænker om der kunne have været tilbageløb i maskinen. Selvom jeg efter endt vask har taget den af vandhanen og vandet rende ned i vasken.Tænker det vil nok koste mig.

Hvis du har forbundet afløbsslangen til vandhanen får du givetvis problemer :-)
Det var en joke.
Den der er forbundet til vandhanen er naturligvis vandforsyningen.
Afløbsslangen er den anden. Hvordan løber den?
Billeder kan være en hjælp

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 09-10-2022 20:04:08

Hvis du har forbundet afløbsslangen til vandhanen får du givetvis problemer :-)
Det var en joke.
Den der er forbundet til vandhanen er naturligvis vandforsyningen.
Afløbsslangen er den anden. Hvordan løber den?
Billeder kan være en hjælp

 Som på billedet. Begge er monteret til vandhanen. Vandforsyningen øverst. Nederst sidder afløbsslangen. Det løber ud i vasken. Men der er altid lidt tilbage bagefter. Det burde kunne ses på billedet. Jeg købte tingen til at sætte på vandhanen til både vandindtag og afløb. Den kan begge.

JohnLarsen skrev den 09-10-2022 20:04:08

Hvis du har forbundet afløbsslangen til vandhanen får du givetvis problemer :-)
Det var en joke.
Den der er forbundet til vandhanen er naturligvis vandforsyningen.
Afløbsslangen er den anden. Hvordan løber den?
Billeder kan være en hjælp

 Her er der zoomet lidt ind. Maskinen melder forøvrigt en fejlkode der betyder lækage og stopper vaskeprogrammet. Der ryger 1-2 dl ud i bunden. Det kan ikke være godt. Måske er løsningen at købe en ny maskine.

Annonce
Hvis den er defekt, og i garantiperioden, skal sælger(hvis det er en virksomhed) naturligvis reparere den uden faktura.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 09-10-2022 20:32:43

Hvis den er defekt, og i garantiperioden, skal sælger(hvis det er en virksomhed) naturligvis reparere den uden faktura.

 Jeg må kontakte Harald Nyborgs kundeservice imorgen, og høre hvad de mon tænker. Tak for dine svar,

Venlig hilsen Ditte
Du skriver "sæbevand" 
Du bruger vel opvaske maskin sæbe og ikke opvaskemiddel. Det man bruger til håndopvask skummer alt for meget og må ikke bruges i maskiner. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 09-10-2022 22:46:51

Du skriver "sæbevand" 
Du bruger vel opvaske maskin sæbe og ikke opvaskemiddel. Det man bruger til håndopvask skummer alt for meget og må ikke bruges i maskiner. 

 Jeg bruger opvaskemaskine middel/sæbe. Jeg kunne ikke finde på at putte almindelig opvaskemiddel til vask med hånd i en maskinen. Jeg har selv købt maskinen og sat den på til dobbeltkoblingen på vandhanen. Boligforeningens vvs var her og sagde ok for det. Men hans interesse ligger i boligen og ikke maskinen.

Sådan så maskinen ud da jeg pillede bunden ud. 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis