G23 til E27 Fatning

Hej,

Jeg vil skifte fatningen på denne til E27 fra G23.

Jeg har philips hue pærer (E27) som skal sættes på. Jeg kunne bruge en adapter, men der er ikke plads.

Er det overhovedet muligt? Se billedet, hvor meget derfra skal fjernes? Skal det ikke vlre en direkte forbindelse i stedet for alle disse dimser?

Hvis jeg tog den blå og røde kabel og afkoblede fra alt. Satte en E27 fatning på direkte? Den grønne sidder på noget metal, så tænker det er jord?

Fordele ulemper?

Mvh

Egemen
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo glimtænder og det andet har du så ikke brug for   - har du pladsproblemer kan du overveje e14 hue.

 

Du har selv beskrevet løsningen - G23 er normalt et kompakt lysrør og har brug for en glimtænder (der dog kan være indbygget i røret). Dimsen til højre ligner en glimtænder. Philips hue fungerer direkte på 230V uden hjælpemidler.

 

"Dimsen" til højre er en kondensator som kan afmonteres. 
"Dimsen" til venstre er forkobling til lysrøret den kan også undværes. 
Så det du har tilbage er krone muffe rækken og så kan du gå frem derfra.
For fuldstændighedens skyld skal siges at din lampe er godkendt som den er, og hvis du ombygger er den ikke godkendt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så lagde jeg mærke til denne det har 2 el kabler. Er det normalt eller det er fordi den sender videre til næste lampe?
Annonce
Ja kablet er sløjfet videre til næste lampe. En stor fordel - ellers skulle du bruge samledåser.

Søren O
Hej,

Tak for al info. Meget værdsat.

Men vil gerne have det skåret ud i pap :)

Jeg kan tage direkte strømkilden (blå og brun kabel) afkoble fra alt det andet og sætte det til e27 fatning, correct?
Ja, du fjerner alt, reaktor, kondensator og fatning, så du kun har kabler og kronemuffer tilbage. Så gør du en E27 fatning fast og forbinder den til brun og blå i kronemufferne.

fase
Tak, en sidste ting.

Fx blå bliver delt op i 2 hvide fra kronemufferne. Det samme med brun. 4 hvide. To af dem går til fatningen. Skal jeg annullere 2 af de hvide så der kun er en fra blå og en fra brun? Eller skal jeg sætte de to hvide sammen inden jeg sætter på fatningen?
Du skal fjerne alt fra kronemufferne på den side, hvor fatning reaktor og kondensator sidder. Så har du kun siden med kablerne tilbage. Din ny fatning monterer du med et stykke lampeledning og monterer brun til brun og blå til blå i kronemufferne. Du skal intet bruge af det gamle, fjern det.

fase
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis