G23 til E27 Fatning

Hej,

Jeg vil skifte fatningen på denne til E27 fra G23.

Jeg har philips hue pærer (E27) som skal sættes på. Jeg kunne bruge en adapter, men der er ikke plads.

Er det overhovedet muligt? Se billedet, hvor meget derfra skal fjernes? Skal det ikke vlre en direkte forbindelse i stedet for alle disse dimser?

Hvis jeg tog den blå og røde kabel og afkoblede fra alt. Satte en E27 fatning på direkte? Den grønne sidder på noget metal, så tænker det er jord?

Fordele ulemper?

Mvh

Egemen
Hej, Jeg vil skifte fatningen på denne til E27... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 11-10-2022 10:24:02

Du skal fjerne alt fra kronemufferne på den side, hvor fatning reaktor og kondensator sidder. Så har du kun siden med kablerne tilbage. Din ny fatning monterer du med et stykke lampeledning og monterer brun til brun og blå til blå i kronemufferne. Du skal intet bruge af det gamle, fjern det.

 Tak, lige det jeg skulle bruge

Hej,

Jeg gik engang og fik lavet den ene. Det virker.

Bemærkede, at hovedledning der er tilsluttet muffen. Der kommer ikke brun ind med sort. Jeg har så fra muffen trukket sort videre til brun.

Er det ok?
Du skal ikke ændre noget ved kabelforbindelserne, så hvis du har ændret noget sætter du det tilbage til det, det var før.
Du fjerner alt, efter kronemufferne og noterer hvor ledningerne er sluttet til. Derefter monterer du din nye fatning med et stykke lampeledning og forbinder til de klemmer, hvor de hvide ledninger sad.
Du skal lave det ligesom første gang.

fase
Hos bauhaus fik jeg som lampeledning noget de kalder gummiledning. Den har brun, blå og jord. Jeg har brugt denne. Er der noget galt ved det?
Ne j brug bare det og klip jordledningen af i begge ender. Hvad brugte du ved den anden lampe?

fase
Jeg har kun lavet 1 på den måde jeg svarede i sidste kommentar. Før det havde de en lampeledning (hvid) som på billederne.

Super… så kører bussen. Mange tak.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis