Dæmpning af lys vægten 159 20-09-2022 17:05 Lampe skal reguleres i lysstyrken. Hvor må regulatoren sættes ?Kun den ene D eller E skal dæmpesU er udløbsrosetA er væginstallationen med afbryder Lampe skal reguleres i lysstyrken. Hvor må... Vis hele indlægget 33 svar « ‹ 2 3 4 › » Følg tråden Der er 20 indlæg før dette. Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30486 7480 28-10-2022 23:07 Jeg er ikke så meget inde i lednings ender. Der må man læse hvad fabrikanten foreskriver. Jeg tror det er det der står i bestemmelserne. Jeg kører lidt på det der kaldes håndværksmæssig korrekt. Det er sådan en god regel ligesom den i trafikken med at man skal vise hensyn. Ved afbrydere og stikkontakter giver det jo lidt sig selv at man skal planlægge sin installation så der kun kommer 2 rør / kabler til hver dåse. Der er kun plads til 2 ledninger i hver klemme.Ved lampeudtag maks 5 men bedst med maks 4 da det er det der er nemt at montere i 1 klemme. Hvis man vælger 2 modul afdækning så er der plads din faste klemmer. Men jeg indrømmer at det da ofte er set med løse samlemuffer også. Men nu bruger du meget ofte vendinger som el-loven, bestemmelser o.s.v. så det er det jeg prøer at svare på efter bedste evne. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
SanneHansen23 Blokeret 5 29-10-2022 03:01 Fjernet af moderator(Årsag: Reklame ) Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
vægten Trådstarter 159 02-11-2022 14:00 Tak for svar, men jeg begriber bare ikke, at det ikke er lovkrav, men op til producenten med maximum antal ledere og samlinger til samle dåserneNår forbindelserne er til og fra 1 stk LK modul, dåse eller underlag, må der da monteres 3 stk kabler altså i alt 9 - 11 stk forbindelser inclusive jordforbindelsen, når der samtidig er en en lys dæmpnings regulator i dåsen ?Eller skal man altid bruge 2 moduler til montagen af pladshensyn ?Naturligvis bruges de faste klemmer i videst muligt omfang
S. Fabrin 19638 4400 02-11-2022 14:58 Hvilke dåser taler du om? Du taler om LK moduldåser eller underlag. Vis billeder af det du mener, det drejer sig om. fase
ev elmand 30486 7480 02-11-2022 16:42 Ved godkendelse af et produkt dåse, lampe f,eks, så indgår der i godkendelse hvor mange ledere der maks må være. Så det er naturligvis fabrikanten der skal oplyse det om pågældende produkt.Man kan ikke lave lov som indeholder alle tænkelige produkter. Der opfindes vel nye daglig så det ville hurtig være forældet. Din specifikke installation er desværre mere indviklet end jeg kan finde ud af. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting) Annonce
S. Fabrin 19638 4400 02-11-2022 22:21 Din specifikke installation er desværre mere indviklet end jeg kan finde ud af. Erik du får aldrig vægten til at fortælle, hvad der skal laves. Han vil ikke oplyse, hvad det går ud på. fase
ev elmand 30486 7480 02-11-2022 23:01 Netop derfor Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
vægten Trådstarter 159 04-11-2022 15:15 Tak for svar"Din specifikke installation er desværre mere indviklet end jeg kan finde ud af"Den specifikke installation er 1 modul AIR dåse fra LK. Dåsen skal indeholde en lysdæmper til korrespondance tænding, og jeg vil gerne være sikker på installationen er monteret rigtigtEn 1 modul AIR dåse.kan tilføres 15 ledere til og fra dåsen i følge producenten.Må forbindelserne være el- nettetHerefter 2, måske 3 lamper og 1 stikkontakt. Alt er dobbelt isoleret. Klasse IP202 af lamperne kan forbindes i lys regulatoren med fjeder klemmerResten og stikkontakten forbindes med samlemuffer
S. Fabrin 19638 4400 04-11-2022 16:23 15 ledere i en forfra dåse. God fornøjelse. Hvad er det, der gør, at du ikke vil fortælle, hvad du er ved at lave af (ulovlige) installationer. Det er utrolig svært at rådgive dig, når du ikke vil fortælle, hvad du har gang i. Du viser nogle skitser, som ikke viser den fysiske placering af tingene. Måske er der alternativer til dine sammenkoblinger.Du spørger om forbindelserne må være el-nettet. Hvad mener du med det? Er din installation ikke tilsluttet el-nettet? fase
vægten Trådstarter 159 05-11-2022 18:21 Tidligere svar fra fra Erik:Man kan udgå fra afdækninger 1 - 2 eller flere moduler til hvad som helst. Men det skal være i faste klemmer, enten dem som sidder i timer eller klemmer for din skinne. SpørgsmålSkal alle forbindelser være i faste klemmer til et 1 modul AIR, og må der derfor ikke anvendes samlemuffer til nogle af dem ?Der er faste klemmer i lys regulatorenTilsluttet 230 volt AC